ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کالبدشکافی مک بوک ایر جدید، تراشه قدرتمند M2 را به تصویر می‌کشد [تماشا کنید]

مدت زمان کمی از ورود مک بوک ایر M2 به بازار می‌گذرد و حالا شاهد انتشار ویدیوی کالبدشکافی این لپ‌تاپ هستیم که قطعات داخلی‌اش از جمله چیپ M2 به همراه حافظه SSD تکی 256 گیگابایتی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

مدت زمان کمی از ورود مک بوک ایر M2 به بازار می‌گذرد و حالا شاهد انتشار ویدیوی کالبدشکافی این لپ‌تاپ هستیم که قطعات داخلی‌اش از جمله چیپ M2 به همراه حافظه SSD تکی 256 گیگابایتی در نسخه پایه را نشان می‌دهد.

در حال کلی طبق ویدیوی اخیر، طراحی داخلی این لپ‌تاپ تفاوت چندانی با نسل قبلی‌اش ندارد، اما بخاطر برخی تغییرات حالا به باتری بزرگتری مجهز شده است. در حقیقت بجای باتری 49.9 وات ساعتی نسل قبلی، حالا با یک باتری 52.6 وات ساعتی روبه‌رو هستیم. البته بدون توجه به این افزایش ظرفیت، اپل می‌گوید مک‌بوک ایر 2020 و 2022، هردو تا 18 ساعت کاربر را همراهی می‌کنند.

تراشه M2 در مک بوک ایر جدید

ویدیوی کالبدشکافی، برد منطقی مک بوک جدید اپل را به تصویر می‌کشد که شامل تراشه M2 می‌شود. همچنین طبق این کالبدشکافی، در نسخه پایه با یک حافظه NAND تکی با ظرفیت 256 گیگابایت روبه‌رو هستیم که نتیجه‌اش 30 تا 50 درصد سرعت پایین‌تر در بنچمارک‌ها نسبت به مدل‌های گران‌قیمت‌تر است.

کالبدشکافی مک بوک ایر M2

این مشکل در مک بوک پرو M2 هم دیده شده بود و در حقیقت هردو لپ‌تاپ اپل در نسخه پایه سرعت پایین‌تری نسبت به نسخه‌های بالاتر و نسل قبلی‌شان دارند.

همانطور که می‌توان حدس زد و مشابه نسل قبلی، رم و حافظه NAND روی برد منطقی لحیم شده‌اند، بنابراین امکان ارتقای آن‌ها پس از خرید تقریبا غیرممکن است. بنابراین در هنگام خرید باید به این موضوع توجه داشت.

اگرچه با ویدیوی کالبدشکافی مک بوک ایر M2 روبه‌رو هستیم، اما برای اطلاع بیشتر و دقیق‌تر از اجزای داخلی و البته میزان تعمیرپذیری این محصول، باید منتظر مرجع معتبر این زمینه یعنی iFixit بمانیم. با این حال ویدیوی اخیر، ما را با اجزای داخلی این لپ‌تاپ اپل آشنا می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی