ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

جایگزین های گران قیمت تیبا، ساینا و سمند مشخص شدند

بعد از اعلام خبر توقف تولید تیبا و سمند و چند خودرو دیگر به علل مسائل کیفی، حال خبر از جایگزین های احتمالی تیبا و سمند رسیده است. تیبا و سمند که دو خودروی تولید ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

بعد از اعلام خبر توقف تولید تیبا و سمند و چند خودرو دیگر به علل مسائل کیفی، حال خبر از جایگزین های احتمالی تیبا و سمند رسیده است. تیبا و سمند که دو خودروی تولید ملی به شمار می‌روند و به دلیل کم‌هزینه و کم‌مصرف بودن انتخابی بهینه برای مصرف‌کنندگان محسوب می‌شد، قرار است از ابتدای مرداد ماه سال جاری تولیداتشان متوقف شود، اما متاسفانه جایگزین این خودروهای نسبتا ارزان قیمت، از طریق وزارت سمت، خودروهایی گران قیمتی عنوان شده اند که چندین برابر خودروهایی نظیر تیبا قیمت دارند و عملا این ماجرا باعث خواهد شد تا بازار از خودروهای قیمت پایین، تهی‌تر از گذشته شود.
سخنگوی وزارت صمت اعلام کرده است: «همزمان با رشد کمی تولید، با ابتکار وزیر صمت و با هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، تولید خودروهای تیبا، سمند و ساینا از ابتدای مرداد متوقف می‌شود و خودروهای نظیر شاهین CVT، آریا، رانا AMT, هایما S8 و آریسان۲ که ضرایب کیفی بالاتری دارند، جایگزین آنها خواهند شد.»
در شرایط فعلی، تعهدات خودروسازان برای خودروهایی که دیگر تولید نمی‌شوند، کمتر از ۵۰ هزار دستگاه است که طبق هماهنگی با سازمان ملی استاندارد، شماره‌گذاری خواهند شد.
امید قالیباف با اشاره به خروج ۱۵ طرح خودرویی از شمول قرعه کشی در مرحله اول تخصیص یکپارچه اظهار کرد: «در مرحله دوم تخصیص یکپارچه (که در حال انجام است) با افزایش رشد تولید، ۵۰ درصد طرح‌های فروش خارج از قرعه کشی عرضه خواهد شد و این روند تا حذف کامل قرعه کشی ادامه خواهد یافت.»
سخنگوی وزارت صمت گفت: «هدفگذاری امسال، ایجاد جریان پایدار تولید و ساماندهی عرضه و مدیریت التهاب بازار خودرو است و رصد قیمت‌ها در بازار نشان می‌دهد شاهد کاهش قیمت خودرو در بازار هستیم.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی