ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گلکسی A73
تکنولوژی

گزارش بازار جهانی موبایل در فصل دوم 2022؛ پیشتازی سامسونگ با سری گلکسی A

شرکت تحقیقاتی Canalys گزارش مربوط به وضعیت بازار موبایل در فصل دوم 2022 را منتشر کرده و مدعی است که فروش تلفن‌های هوشمند نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال 9 درصد کمتر شده است. سامسونگ ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۸ تیر ۱۴۰۱ | ۲۱:۳۰

شرکت تحقیقاتی Canalys گزارش مربوط به وضعیت بازار موبایل در فصل دوم 2022 را منتشر کرده و مدعی است که فروش تلفن‌های هوشمند نسبت به بازه زمانی مشابه پارسال 9 درصد کمتر شده است. سامسونگ به لطف سری محبوب گلکسی A همچنان بزرگ‌ترین برند دنیای گوشی‌ها محسوب می‌شود.

شرکت Canalys می‌گوید شرایط اقتصادی جهان و مؤلفه‌های خاص منطقه در کاهش فروش گوشی‌ها موثر بوده‌اند. سامسونگ با در اختیار داشتن سهم 21 درصدی هنوز در صدر قرار دارد و با سری گلکسی A جایگاه اول را از آن خود کرده است.

اپل نیز به لطف تداوم تقاضای بالا برای سری آیفون 13 هنوز رتبه دوم را در دست گرفته است. کوپرتینویی‌ها در حال حاضر 17 درصد از سهم بازار را در اختیار دارند. در جایگاه‌های بعدی به ترتیب نام‌های شیائومی، اوپو و ویوو دیده می‌شود. هر کدام از این شرکت‌ها در این بازه زمانی با افت فروش روبرو بوده‌اند. سهم آن‌ها حالا به ترتیب به 14، 10 و 9 درصد رسیده است.

وضعیت بازار موبایل در فصل دوم 2022

تحلیل‌گر Canalys می‌گوید: «تولیدکنندگان مجبور شدند در سه ماهه دوم امسال تاکتیک‌های خود را تغییر دهند چون بازار موبایل با احتیاط بیشتری پیش می‌رفت. موانع اقتصادی، کاهش تقاضا و تجمع موجودی انبارها باعث شد شرکت‌ها به سرعت ارزیابی استراتژیک مجددی برای ادامه سال 2022 داشته باشند.»

این شرکت باور دارد که زنجیره تامین دچار نگرانی شده چون میزان تقاضا برای گوشی‌های هوشمند کاهش یافته است. طبیعی است که هرچه فروش موبایل‌ها کمتر باشد، تقاضای کمتری برای قطعات آن‌ها به وجود می‌آید و درآمد شرکت‌های زنجیره تامین هم کمتر می‌شود.

دیگر تحلیل‌گر شرکت Canalys می‌گوید شرکت‌ها در کوتاه مدت به دنبال افزایش فروش از طریق تبلیغات و تخفیف‌های پیش از عرضه در فصل تعطیلات پایان سال می‌روند. با این حال، مصرف‌کنندگان به خاطر افزایش نرخ تورم با شرایط مالی سخت‌تری دست و پنجه نرم خواهند کرد و شرکت‌ها هم کار دشوارتری برای ترغیب آن‌ها به خرید دستگاه‌های جدید خواهند داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی