ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

گوگل
تکنولوژی

گوگل در اروپا به اپ‌ها اجازه می‌دهد از سرویس‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند

گوگل به توسعه‌دهندگان اپ‌های غیر بازی اجازه می‌دهد تا به کاربران اروپایی سیستم‌های پرداخت جایگزین ارائه کنند. این شرکت اخیرا در مطلبی در وبلاگ خود اعلام کرده که قصد دارد از مقررات جدید اتحادیه اروپا ...

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

گوگل به توسعه‌دهندگان اپ‌های غیر بازی اجازه می‌دهد تا به کاربران اروپایی سیستم‌های پرداخت جایگزین ارائه کنند. این شرکت اخیرا در مطلبی در وبلاگ خود اعلام کرده که قصد دارد از مقررات جدید اتحادیه اروپا موسوم به قانون بازارهای دیجیتال (DMA) تبعیت کند.

با وجود این که قانون بازارهای دیجیتال تا سال 2023 اجرا نمی‌شود، اما گوگل زودتر از موعد دست به اجرای تغییرات زده تا نیاز کاربران را برآورده سازد. حالا توسعه‌دهندگانی که می‌خواهند از سرویس‌های پرداخت جایگزین استفاده کنند، این امکان را خواهند داشت، اما هنوز باید برای یک میلیون دلار اول درآمدهای خود به گوگل کارمزد بپردازد.

گوگل به دریافت کارمزد ادامه می‌دهد

این شرکت می‌گوید کارمزد سرویس‌های دیگر را 3 درصد کم کرده و اکنون از هر تراکنش 12 درصد کارمزد می‌گیرد. اگر درآمد توسعه‌دهندگان در یک سال از یک میلیون دلار فراتر برود، کارمزد گوگل به 27 درصد می‌رسد (این رقم قبلا 30 درصد بود). اهالی ماونتین ویو در توجیه این کارمزد می‌گویند رقم مذکور هرگز صرفا مربوط به پردازش پرداخت‌ها نبود، بلکه ارزش پلتفرم اندروید و سرویس‌های گوگل پلی را بازتاب می‌داد.

گوگل پلی

این شرکت متعهد شده که از این پس اپلیکیشن‌های ارائه‌دهنده سرویس‌های پرداخت جایگزین را از فروشگاه خود حذف نکند. با این حال، برنامه‌ها باید از سیستم‌های پرداختی استفاده کنند که استانداردهای گوگل را رعایت می‌کنند. توسعه‌دهندگان همچنین باید پشتیبانی از خدمات سرویس پرداخت مدنظر خود را ارائه کنند.

سیاست استفاده اجباری از سرویس پرداخت گوگل شکایت‌های متعددی را علیه این شرکت به وجود آورده است. Match Group یکی از این شرکت‌هاست که با ادعای مشابه دادگاه اپیک گیمز علیه اپل از این کمپانی شکایت کرده است. پرونده خود اپیک گیمز علیه مالک اندروید نیز هنوز در دست بررسی قرار دارد.

اهالی ماونتین ویو با وجود تغییر سیاست در اروپا، هنوز تغییرات محسوسی را برای توسعه‌دهندگان آمریکایی ایجاد نکرده‌اند. اکثر تغییرات فعلی مربوط به شرکت‌های بزرگ از جمله نتفلیکس و اسپاتیفای بوده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی