ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تراشه‌های اسنپدراگون W5 و W5 پلاس نسل یک برای گجت‌های پوشیدنی معرفی شدند

کوالکام جدیدترین چیپ‌های خود برای گجت‌های پوشیدنی را معرفی کرد که جایگزین پلتفرم اسنپدراگون +Wear 4100 می‌شوند. این تراشه‌های جدید که با نام‌های اسنپدراگون W5 نسل یک و W5 پلاس نسل یک روانه بازار می‌شوند، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۰۰

کوالکام جدیدترین چیپ‌های خود برای گجت‌های پوشیدنی را معرفی کرد که جایگزین پلتفرم اسنپدراگون +Wear 4100 می‌شوند. این تراشه‌های جدید که با نام‌های اسنپدراگون W5 نسل یک و W5 پلاس نسل یک روانه بازار می‌شوند، با لیتوگرافی 4 نانومتری به تولید می‌رسند که پیشرفت بزرگی به حساب می‌آید.

کوالکام مدتی می‌شود که نحوه نام‌گذاری تراشه‌هایش را تغییر داده و چیپ‌های پرچمدار و حتی میان‌رده‌اش حالا با یک عدد و نسل نام‌گذاری می‌شوند. حالا این سبک به چیپ‌های مخصوص گجت‌های پوشیدنی هم راه پیدا کرده تا تمام تراشه‌های این کمپانی در یک راستا قرار بگیرند.

مشخصات اسنپدراگون W5 و W5 پلاس نسل یک

طبق ادعای کوالکام، این تراشه‌ها در مقایسه با پلتفرم اسنپدراگون +Wear 4100 تا دو برابر عملکرد بالاتری دارند و همچنین نصف آن انرژی مصرف می‌کنند. در حالت کلی تراشه +W5 در مقایسه با نسل قبلی تا 50 درصد شارژدهی بالاتری را برای کاربر به همراه دارد، در حالی که 30 درصد فضای کمتری اشغال می‌کند. کوالکام همچنین در فصل‌های گذشته با گوگل همکاری نزدیکی داشته تا سیستم عامل Wear OS برای این چیپ‌ها بهینه‌سازی شود.

تفاوت اصلی میان تراشه‌های W5 و W5 پلاس به پردازنده کمکی AON برمی‌گردد که تنها در مدل پلاس وجود دارد. این پردازنده کمکی منجر به کاهش مصرف انرژی می‌شود.

اسنپدراگون W5 نسل یک

تراشه اسنپدراگون +W5 نسل یک به چهار هسته Cortex-A53 و یک هسته کم‌مصرف Cortex M55 با فرکانس 250 مگاهرتز مجهز شده. همچنین کوالکام برای این چیپ از پردازشگر گرافیکی A702 با فرکانس 1 گیگاهرتز استفاده کرده که پیشرفت چشمگیری را نسبت به نسل قبلی‌اش نشان می‌دهد. همچنین این چیپ از رم LPDRR4 با فرکانس 2133 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به واحد یادگیری ماشینی جدید U55 مجهز شده است.

پردازنده کمکی +W5 می‌تواند در پس‌زمینه با مصرف انرژی پایین، کارهای مختلفی انجام دهد. عملکردهایی مانند پردازش صحبت‌ها، پخش صدا و همچنین نوتیفیکیشن‌ها توسط این پردازنده کمکی 22 نانومتری انجام می‌شوند. AON همچنین دستیابی به بلوتوث کم‌مصرف 5.3، GNSS و همچنین حالت‌هایی مانند هایبرنیت را ممکن می‌کند.

اسنپدراگون W5 نسل یک

کوالکام با شرکت‌های Compel و Pegatron برای ساخت ساعت‌های هوشمند مرجع با تراشه اسنپدراگون +W5 همکاری می‌کند. همچنین به گفته این کمپانی، 25 ساعت هوشمند با تراشه‌های جدید اسنپدراگون در حال توسعه قرار دارند که اولین آن‌ها توسط Mobvoi و اوپو روانه بازار می‌شوند. انتظار می‌رود اوپو واچ 3 در آگوست یعنی ماه آینده میلادی معرفی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی