ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ایکس پنگ P5
اخبار خودرو

رانندگی خودکار براساس لیدار؛ ایکس پنگ P5 به رقیب اتوپایلوت تسلا تبدیل شد

شرکت خودروسازی ایکس پنگ در طول حیات کوتاه مدت خود، موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. این شرکت موفق شد تا در ژوئن امسال به رکورد فروش دویست هزار خودرو دست یابد. ایکس پنگ P5 یکی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۲۹ تیر ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۰

شرکت خودروسازی ایکس پنگ در طول حیات کوتاه مدت خود، موفقیت‌های زیادی کسب کرده است. این شرکت موفق شد تا در ژوئن امسال به رکورد فروش دویست هزار خودرو دست یابد. ایکس پنگ P5 یکی از محصولات شاخص این شرکت است که اکنون با سیستم رانندگی خودکار مورد آزمایش قرار گرفته است. این سیستم برخلاف تکنولوژی اتوپایلوت تسلا، براساس داده های دریافتی از دوربین ها کار نمی کند و در نقطه مقابل، به تکنولوژی لیدار وابستگی دارد.

ایکس پنگ خودروسازی چینی است اما تنها در چین فعالیت نمی‌کند. این شرکت در هلند، نروژ، دانمارک و سوئد فعالیت می‌کند. از این رو طبیعی است که مهندسان این شرکت راهکارهای نوین را برای جلب نظر بیشتر مشتریان پیاده‌سازی کنند. ایکس پنگ قصد دارد طی چند سال آتی به یکی از تولیدکنندگان پیشرو خودروهای الکتریکی تبدیل شود.

ایکس پنگ P5

این شرکت به تازگی تصاویری را در اکانت توئیتر خود به اشتراک گذاشته است. در این تصاویر یک دستگاه خودرو ایکس پنگ P5 به همراه سیستم رانندگی کاملا خودکار به نمایش گذاشته است. البته این خودرو خالی از سرنشین نیست و برای حصول اطمینان از عملکرد صحیح آن، دو سرنشین نیز در آن حضور دارند.

سیستم رانندگی خودکار ایکس پنگ یک فضای سه بعدی از محیط پیرامون خودرو را ترسیم می‌کند و براساس وضعیت آن تصمیم می‌گیرد. این انیمیشن سه بعدی شامل خودروها، انسان‌ها و شرایط مسیر همچون تابلو‌ها و چراغ‌های راهنما می‌شود. در ابتدا تصور می‌شد که سامانه رانندگی خودکار ایکس پنگ P5 از داده‌های سیستم ناوبری استفاده می‌کند اما اکنون مشخص شده است که سیستم رانندگی خودکار چینی با استفاده از سنسورهای لیدار مسیر را تشخیص می‌دهد.

رانندگی کاملا خودکار با ایکس پنگ P5

سیستم رانندگی خودکار ایکس پنگ P5 نیاز به دخالت انسانی ندارد و می‌تواند در تمامی شرایط، خودرو را تحت کنترل داشته باشد. این ویدیو دومین تست سیستم خودکار این خودرو است. مدیر عامل ایکس پنگ به همراه یک متخصص دیگر، خودرو را در این آزمون همراهی کردند. مطابق گزارش آن‌ها، تنها یکبار دخالت عامل انسانی در فرآیند آزمایش نیاز بوده است.

ایکس پنگ P5

شرکت خودروسازی ایکس پنگ فعالیت خود را در سال 2014 آغاز کرده است. این شرکت اکنون در صدد قانونی سازی استفاده از سیستم رانندگی خودکار برای اتومبیل‌هایش است. در صورتی که برنامه ایکس پنگ به خوبی پیش برود، خودروهای این شرکت از سه ماهه سوم 2022 به سامانه رانندگی خودکار مجهز خواهند شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی