ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

هیوندای استارگیزر معرفی شد؛ یک ون اقتصادی با طراحی فضایی

ون جدید هیوندای استارگیزر (Stargazer) رونمایی شد. پس از دو مدل استاریا و کاستو این سومین ونی است که توسط خودروساز بزرگ کره‌ای در چند ماه اخیر معرفی می‌شود. استارگیزر از نظر ابعاد کوچک‌تر از دو برادر ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

ون جدید هیوندای استارگیزر (Stargazer) رونمایی شد. پس از دو مدل استاریا و کاستو این سومین ونی است که توسط خودروساز بزرگ کره‌ای در چند ماه اخیر معرفی می‌شود. استارگیزر از نظر ابعاد کوچک‌تر از دو برادر خود بوده و افرادی را نشانه گرفته که بودجه کمتری را برای خرید یک ون کنار گذاشته‌اند.

هیوندای استارگیزر

ون هیوندای استارگیزر طوری برابر با 4460 میلیمتر دارد. با وجود چنین طول نه چندان زیادی، استارگیزر می‌تواند بسته به تیپ 6 یا 7 نفر را با خود حمل کند. از لحاظ طراحی این ون خوش‌استیل مشابه با مدل استاریا بوده و نوار LED سرتاسری را از آن امانت گرفته است. با کمی دقت بیشتر و توجه در فرم چراغ‌های اصلی، شباهت‌هایی بین استارگیزر و میتسوبیشی اکسپندر هم دیده می‌شود.

هیوندای استارگیزر
استارگیزر در انگلیسی به معنای ستاره‌شناس یا منجم است

ون تازه‌متولدشده کره‌ای‌ها در نمای عقب نیز از طراحی فضایی برخوردار است. شکل چراغ‌های به کار رفته در این بخش، جلوه خاصی به خودرو بخشیده و هنگام روشن شدن استارگیزر را از فرسنگ‌ها دورتر قابل تشخیص می‌کنند!

هیوندای استارگیزر

با آنکه نام استارگیزر به فضا و آسمان شب اشاره دارد، اما خبری از مونروف در این خودرو نیست.

برخلاف نمای بیرونی، در داخل کابین هیوندای استارگیزر با فضایی سنتی‌ روبرو هستیم. داشبورد این خودرو ساده طراحی شده و در قسمت میانی میزبان یک نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اینفوتینمنت است. در پشت فرمان هم یک صفحه دیجیتال با نمایشگر 4.2 اینچی اطلاعات مختلف را به راننده نشان می‌دهد. شارژر بی‌سیم تلفن همراه، پورت‌های USB برای سرنشینان ردیف دوم و میز کوچک مجهز به جالیوانی در پشت صندلی‌های ردیف جلو برخی از امکانات این ون کوچک هستند.

وظیفه تامین نیروی هیوندای استارگیزر به یک موتور 1.5 لیتری تنفس طبیعی محول شده است. این موتور بنزینی 115 اسب بخار قدرت و 145 نیوتن متر گشتاور دارد و نیروی آن از طریق گیربکس شش سرعته دستی یا نمونه CVT به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود. استارگیزر روی رینگ‌های 15 اینچی و تایرهای باریک 185/65 R15 حرکت می‌کند. البته در تریم‌های بالاتر رینگ‌ها 16 اینچی بوده و تایرها ابعادی برابر با 205/55 R16 دارند.

هیوندای استارگیزر

در صورت استفاده از هر سه ردیف صندلی، فضای بار هیوندای استارگیزر به 200 لیتر محدود می‌شود. اما با خواباندن صندلی‌های ردیف آخر فضایی برابر با 585 لیتر در دسترس قرار می‌گیرد.

اندونزی اولین بازاری است که استارگیزر در 4 تریم وارد بازار آن خواهد شد. این تریم‌ها عبارتند از اکتیو، ترند، استایل و پرایم. هیوندای این ون را به سیستم‌های ایمنی زیادی تجهیز کرده که اخطار برخورد از نقاط کور و دستیار حفظ خودرو در بین خطوط دو مورد از آنها هستند.

و اما قیمت؛ در اندونزی برای مدل پایه هیوندای استارگیز باید 255,900,000 روپیه پرداخت کرد، معادل تقریبا 17 هزار دلار. این رقم برای نسخه فول تا 307,100,000 روپیه، معادل 20500 دلار، بالا می‌رود. تویوتا آوانزا، سوزوکی ارتیگا و میتسوبیشی اکسپندر رقبای اصلی استارگیزر در اندونزی محسوب می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی