ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

همکاری ب ام و و مکلارن برای تولید خودروهای اسپرت برقی

بدون شک مکلارن F1 یکی از موفق‌ترین مثال‌ها در زمینه همکاری دو خودروساز بزرگ دنیاست. این ابرخودروی افسانه‌ای ماحصل همکاری مکلارن و ب ام و بود و علی‌رغم گذشت سه دهه، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن در بین انواع ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

بدون شک مکلارن F1 یکی از موفق‌ترین مثال‌ها در زمینه همکاری دو خودروساز بزرگ دنیاست. این ابرخودروی افسانه‌ای ماحصل همکاری مکلارن و ب ام و بود و علی‌رغم گذشت سه دهه، هنوز حرف‌های زیادی برای گفتن در بین انواع سوپراتومبیل‌های مدرن دارد. هر چند F1 یک پروژه کاملا موفق از آب درآمد، اما پس از آن دیگر پروژه‌ای مشابه توسط مکلارن و ب ام و اجرا نشد. اما حالا خبر می‌رسد احتمالا بزودی چنین پروژه‌ای کلید خواهد خورد.

همکاری ب ام و و مکلارن

آنطور که نشریه مجله ماشین (Car Magazine) گزارش کرده، مدیران دو شرکت مکلارن و ب ام و اوایل امسال، در پشت درهای بسته ملاقاتی با هم داشته‌اند. گفته می‌شود مذاکرات صورت گرفته، احتمالا به توسعه دو محصول مشترک جدید منجر خواهد شد. اگر این گمانه‌زنی درست باشد، خودروهای مذکور هم با لوگوی ب ام و و هم با نشان مکلارن به فروش خواهند رسید.

مجله ماشین انگلستان یکی از دو مدل فوق را اتومبیلی اسپرت می‌داند. در این پروژه مکلارن وظیفه تامین شاسی فیبرکربنی را بر عهده خواهد داشت. ب ام و هم باتری، پیشرانه و نرم‌افزار را تامین خواهد کرد. ادعا شده این خودرو بر مبنای پلتفرمی جدید توسعه خواهد یافت، پلتفرمی که برخی جزئیات آن در آوریل امسال برملا شد.

همکاری ب ام و و مکلارن
یک منبع ناشناس از کمپانی ب ام و به مجله ماشین گفته مکلارن برداشت ما از نحوه مهندسی و ساخت یک خودروی اسپرت مدرن را دگرگون کرده، به ویژه با شیوه‌های نوین برای یکپارچه‌سازی اجزای کلیدی هوشمندانه.

شاید بپرسید اصلا چه لزومی دارد ب ام و خود را درگیر چنین پروژه‌ پرهزینه‌ای کند؟ در پاسخ باید گفت رقبای اصلی ب ام و، یعنی آئودی، مرسدس و پورشه هر سه مشغول ساخت مدل‌های اسپرت برقی هستند و تا پایان دهه کنونی به عرضه آنها اقدام خواهند نمود. از این رو اگر ب ام و بدون یک رقیب مستقیم عرصه رقابت را ترک کند، از نظر بازاریابی و وجهه برند متحمل ضرر و زیان خواهد شد. بد نیست بدانید این شرکت در حال حاضر هم رقیب مستقیمی برای آئودی R8 و مرسدس AMG GT ندارد.

همکاری ب ام و و مکلارن

اما دومین مدل مشترک ب ام و و مکلارن، به احتمال زیاد یک خودروی شاسی‌بلند قدرتمند با پیشرانه برقی خواهد بود. در رابطه با جزئیات این مدل هم اطلاعات چندانی در مقطع کنونی در دست نیست.

حال یک سوال مهم پیش می‌آید و آن اینکه آیا کمپانی ب ام و به دنبال خودرویی با خصوصیات فراتر از توانمندی‌های بخش M خود است؟ مجله ماشین در این باره اعتقاد دارد مکلارن شاید مشاوره‌هایی را در زمینه کاهش وزن و افزایش مقاومت پیچشی ارائه کند. همچنین این نشریه معتقد است حضور نام مکلارن می‌تواند باعث جذب مشتریان بیشتر و فروش بهتر شود؛ ضمن اینکه این کمپانی انگلیسی پتانسیل ارائه قابلیت‌هایی را دارد که فراتر از توانمندی‌ شرکت‌های بزرگی چون فراری است.

همکاری ب ام و و مکلارن

گزارش مجله ماشین در حد گمانه‌زنی است و برای کسب اطلاعات بیشتر درباره آن باید منتظر خبرهای بعدی یا واکنش‌ مکلارن و ب ام و بمانیم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی