ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شارژر رباتی
تکنولوژی

رباتی که خودروی برقی رانندگان معلول و سالمند را شارژ می‌‌کند [تماشا کنید]

کمپانی فورد با هدف کمک به رانندگان دارای محدودیت حرکتی و جسمی و همچنین رانندگان سالمندی که در شارژ کردن خودروی برقی خود دچار مشکل هستند، دست به طراحی شارژر رباتی زده که با اتصال ...

مرضیه فرجی
نوشته شده توسط مرضیه فرجی | ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

کمپانی فورد با هدف کمک به رانندگان دارای محدودیت حرکتی و جسمی و همچنین رانندگان سالمندی که در شارژ کردن خودروی برقی خود دچار مشکل هستند، دست به طراحی شارژر رباتی زده که با اتصال به موبایل فرد می‌تواند خودروی برقی آنها را شارژ کند.

در سیستم طراحی شده توسط کمپانی فورد که هم‌اکنون در یکی از ایستگاه‌های شارژ آزمایش می‌شود، راننده به سمت ایستگاه مخصوص حرکت می‌کند و با استفاده از برنامه تلفن هوشمند «FordPass» فرآیند شارژ را آغاز می‌کند. در این فرآیند، درب قسمت شارژ خودرو باز می‌شود. سپس یک بازوی رباتی از سمت ایستگاه خود را به قسمت شارژ ماشین متصل می‌کند. این بازوی رباتی با استفاده از یک دوربین کوچک به طور دقیق موقعیت خود را ارزیابی می‌کند. پس از پایان کار، بازو به سمت ایستگاه شارژ عقب رفته و جمع می‌شود. ویدئو این فرآیند را در زیر می‌بینید.

فورد می‌گوید این شارژر رباتی مراحل آزمایش اولیه خود را گذرانده است و اکنون درحال انجام آزمایش به صورت واقعی است. این ربات را می‌توان در مکان‌های پارک معلولان، خانه‌های شخصی و یا پارکینگ‌ها مورد استفاده قرار داد.

این فناوری جدید ربات علاوه بر اینکه کمک بزرگی به رانندگان معلول می‌کند، می‌تواند به‌طور کلی در خودروهای برقی مورد استفاده قرار گیرد زیرا فرآیند شارژ کردن را تسهیل می‌بخشد. این ربات قادر است خودرو را با قدرت بیشتر و در مدت زمان کمتری نسبت به شارژرهای سنتی شارژ کند.

فورد پیش‌بینی می‌کند این فرآیند در آینده کاملا به صورت خودکار و به کمک چنین ربات‌هایی انجام شود.

این شارژر رباتی با مشارکت دانشگاه «دورتموند» در آلمان ساخته شده است و با همکاری با شبکه شارژرهای «Ionity» برای بهبود بیشتر سیستم پیگیری خواهد شد. این فناوری همچنین می‌تواند در ترکیب با پارکینگ خودکار که فورد برای اولین بار در نمایشگاه خودروی مونیخ سال گذشته به نمایش گذاشت، به کار رود.

شاید آزاردهنده‌ترین قسمت رانندگی با خودروهای برقی، شارژ کردن آن است. شارژرهای عمومی یا خراب هستند یا توان پایینی دارند. همچنین بسیاری از آن‌ها جای پارک عجیب و غریبی دارند که قرار گرفتن در آن محل دشوار است. به علاوه خود کابل‌های شارژ سنگین و دست‌وپا گیر هستند. این مشکلات برای رانندگان معلول و مسن - که قادر به وصل کردن برق نیستند - حادتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی