ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا 75 درصد از بیت کوین‌های خود را فروخته است

گزارش مالی فصل دوم 2022‌ تسلا نشان می‌دهد این شرکت در شرایط تورم و رکود اقتصادی، 75 درصد از بیت کوین‌های خود را به ارزش 936 میلیون دلار فروخته است. مدیران این شرکت در نامه‌ای ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۰ تیر ۱۴۰۱ | ۰۹:۱۵

گزارش مالی فصل دوم 2022‌ تسلا نشان می‌دهد این شرکت در شرایط تورم و رکود اقتصادی، 75 درصد از بیت کوین‌های خود را به ارزش 936 میلیون دلار فروخته است. مدیران این شرکت در نامه‌ای به سرمایه‌گذاران، چنین موضوعی را مطرح کرده‌‌اند.

تسلا در گزارش خود همچنین اعلام کرد که ارزش «دارایی‌های دیجیتال» باقی‌مانده‌اش 218 میلیون دلار است که در سه‌ماهه گذشته این میزان حدود 1.2 میلیارد دلار گزارش شده بود.

تسلا دوج‌کوین‌های خود را نمی‌فروشد

تسلا

ایلان ماسک، مدیرعامل شرکت تسلا در جلسه خود با سرمایه‌گذاران درباره فروش ارزهای دیجیتال گفت که «نباید آن را به عنوان حکمی در مورد بیت کوین تلقی کرد». او در ادامه توضیح داد که غول خودروسازی به این دلیل بیت کوین خود را فروخته است که «نگران نقدینگی کلی شرکت به دلیل تعطیلی کرونا در چین بوده» و اساسا تسلا به پول نقد نیاز داشته است. ماسک همچنین گفت: «ما هیچ یک از دوج‌کوین‌های خود را نفروخته‌ایم.»

در گزارش مالی تسلا همچنین توضیح داده شده که این شرکت در سه ماهه دوم سال، 2.26 میلیارد دلار سود به دست آورده که حدود 31 درصد نسبت به سه ماهه قبل با سود 3.3 میلیارد دلاری کاهش پیدا کرده است. همچنین درآمد کلی شرکت در این دوره، 16.9 میلیارد دلار بوده که این میزان نیز، نسبت به سه ماهه اول سال (18.7 میلیارد دلار) کاهش یافته است.

با این حال، عملکرد شرکت خودروسازی ایلان ماسک نسبت به سال گذشته بهتر بوده است. تسلا در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 11.9 میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود و 1.1 میلیارد دلار سود کرده بود. از عوامل متعددی مانند تحویل خودروهای بیشتر نسبت به سال گذشته و بهبود میانگین قیمت فروش آن‌ها، به عنوان دلایل رشد این شرکت یاد شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی