ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سامسونگ با سرمایه‌گذاری 200‌ میلیارد دلاری 11 کارخانه تولید تراشه راه‌اندازی می‌کند

کمپانی سامسونگ بعد از سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری در تگزاس برای احداث خط تولید چیپ، حالا می‌خواهد با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری طی بازه زمانی 10 سال، 11 کارخانه جدید تولید تراشه در ایالات متحده ...

نیما جلالی
نوشته شده توسط نیما جلالی | ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

کمپانی سامسونگ بعد از سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری در تگزاس برای احداث خط تولید چیپ، حالا می‌خواهد با سرمایه‌گذاری 200 میلیارد دلاری طی بازه زمانی 10 سال، 11 کارخانه جدید تولید تراشه در ایالات متحده راه‌اندازی کند.

کمپانی سامسونگ شاخه‌ها و زیر مجموعه‌های زیادی دارد که یکی از بزرگ‌ترین آن‌ها، بخش ریخته‌گری و تولید تراشه این کمپانی کره‌ای است. گفته می‌شود که سامسونگ منسجم‌تر از همیشه می‌خواهد اهداف خود را در این بخش دنبال کند و قصد احداث 11 کارخانه تولید چیپ جدید در تگزاس را دارد. سامسونگ حتی برای انجام این کار، درخواست معافیت مالیاتی داده است.

چند وقت پیش گزارش شده بود که کمپانی سامسونگ با سرمایه‌گذاری 17 میلیارد دلاری در تگزاس، قصد احداث خط تولید جدید چیپ‌های خود در تگزاس را دارد. کره‌ای‌ها کم کم در صدد تحقق اهداف بزرگ‌تری هستند و روز به روز به آن‌ها نزدیک‌تر می‌شوند. حال اطلاعات تازه‌ای از کارخانه‌های بعدی تولید چیپ سامسونگ در تگزاس منتشر شده و ظاهرا تعداد آن‌ها به 11 عدد می‌رسد که کم نیست.

احداث احتمالی 11 کارخانه تولید چیپ جدید کمپانی سامسونگ در آینده نزدیک

کارخانه‌های جدید تولید چیپ سامسونگ

گزارش شده‌ که Samsung پس از شروع به ساخت کارخانه تولید چیپ 17 میلیارد دلاری خود در منطقه Austin تگزاس، می‌خواهد فعالیت خود را در این ایالت بیشتر کند. سامسونگ در نظر دارد تا 11 کارخانه دیگر را به این مجموعه بیفزاید، اما برای این کار ابتدا در پی کسب معافیت مالیاتی از آمریکاست.

احتمال توافق آمریکا با سامسونگ در حالت عادی چندان زیاد نیست، اما اگر کره‌ای‌ها بتوانند ایده‌های جذابی ارائه دهند و از حمایت مقامات محلی برخوردار شوند، می‌توانند به این رؤیای خود تحقق بخشند. از سوی دیگر، کره‌ای‌ها می‌خواهند سرمایه‌گذاری حدودا 192 میلیارد دلاری در تگزاس انجام دهد. این رقم خیره‌کننده خود به تنهایی می‌تواند سبب شود تا آمریکایی‌ها به این پیشنهاد بیشتر فکر کنند.

نکته دیگر این‌که سامسونگ با احداث این کارخانه‌ها، توانایی ایجاد 10 هزار شغل جدید در تگزاس را دارد. شاید بد نباشد که بدانید اگر این موضوع به واقعیت بدل شود، شاهد بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاری در تاریخ تگزاس مرکزی خواهیم بود.

اگر آمریکا با درخواست کره‌ای‌ها موافقت کند و همه چیز خوب پیش برود، احداث اولین کارخانه تولید چیپ آن‌ها در سال 2034 انجام می‌شود. البته موردهای بعدی برای سال‌های بعد از آن برنامه‌ریزی شدند. بنابراین فعلا باید انتظار زیادی برای احداث کارخانه‌های تولید چیپ جدید سامسونگ بکشیم. در کل بعید نیست اگر کمپانی Samsung این کارخانه‌ها را احداث کند، با تغییرات بزرگی در زمینه تولید تراشه‌ها و پیشرفت این حوزه روبه‌رو شویم.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی