ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی
تکنولوژی

هواوی بار دیگر به اتهام جاسوسی نظامی زیر ذره‌بین ایالات متحده قرار می‌گیرد

ایالات متحده که هواوی را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داده، بار دیگر در حال بررسی این شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چینی است. طبق گزارش‌های ارائه شده، دولت بایدن این بار در حال بررسی ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳۱ تیر ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

ایالات متحده که هواوی را در لیست سیاه تحریم‌های خود قرار داده، بار دیگر در حال بررسی این شرکت سازنده تجهیزات مخابراتی چینی است. طبق گزارش‌های ارائه شده، دولت بایدن این بار در حال بررسی این موضوع است که آیا دکل‌های مخابراتی مجهز به تجهیزات هواوی، می‌توانند اطلاعات حساسی را از پایگاه‌های نظامی و سیلوهای موشکی به چین ارسال کنند یا خیر.

همانطور که رویترز در گزارش جدیدی به نقل از منابع خود توضیح می‌دهد، مقامات ایالات متحده نگران این موضوع هستند که هواوی بتواند از طریق تجهیزات خود، اطلاعات حساسی در مورد مانورهای نظامی و وضعیت آمادگی پایگاه‌های این کشور به دست آورد که این امر، امنیت ملی را تهدید می‌کند.

هواوی

همچنین این تحقیقات اندکی پس از روی کار آمدن «جو بایدن»، رئیس جمهور آمریکا در اوایل سال 2021 آغاز شده است. علاوه بر این، رویترز اعلام می‌کند که دولت ایالات متحده در یک سند 10 صفحه‌ای، درباره نحوه اشتراک‌گذاری داده‌های هواوی با شرکت‌های خارجی توضیح داده است.

احتمال جاسوسی هواوی از طریق دکل‌های مخابراتی

«برندن کار»، کمیسیونر کمیسیون فدرال ارتباطات (FCC) ادعا می‌کند که دکل‌های مخابراتی نزدیک «پایگاه نیروی هوایی مالمستورم» در شهرستان کاسکید، مونتانا، زمانی از فناوری هواوی استفاده می‌کردند و تلفن‌هایی که با آن برج‌ها در ارتباط بوده‌اند، می‌توانند حاوی اطلاعات مهمی در مورد اقدامات نظامی باشند.

کار توضیح می‌دهد:

«این نگرانی مهم وجود دارد که اگر یک حمله موشکی ICBM (موشک بالستیک قاره‌پیما) اتفاق بیفتد، برخی از آن فناوری می‌تواند به عنوان یک سیستم هشدار اولیه استفاده شود.»

هرچند وزارت بازرگانی انجام این دسته از تحقیقات را رد یا تایید نکرده، اما سخنگوی آن توضیح داد که «حفاظت از امنیت شهروندان ایالات متحده در برابر جمع‌آوری اطلاعات مخرب برای محافظت از اقتصاد و امنیت ملی ما حیاتی است.»

هواوی

سخنگوی سفارت چین در واشنگتن نیز با ارسال بیانیه‌ای توضیح داد که دولت ایالات متحده از مفهوم امنیت ملی و قدرت دولتی سواستفاده می‌کند تا بدون ارائه هیچ مدرک محکمی، تمام تلاش خود را برای سرکوب هوآوی و سایر شرکت‌های مخابراتی چینی می‌کند.

دولت آمریکا از مدت‌ها قبل، هواوی را به جاسوسی از طرف دولت چین متهم کرده است. در سال 2018، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور وقت ایالات متحده با امضا کردن یک لایحه دفاعی، استفاده از فناوری‌های شرکت‌های چینی مانند هواوی و ZTE را ممنوع کرد. یک سال بعد نیز هواوی به لیست سیاه صادرات این کشور اضافه شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی