ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مینی کامپیوتر
تکنولوژی

Pix Nii: مینی کامپیوتر 160 گرمی با دو پورت HDMI 4K [تماشا کنید]

Pix Nii یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین مینی کامپیوتر هایی (Mini Pc) است که تاکنون وارد بازار شده و با درگاه‌های دوگانه 4K HDMI خود می‌تواند به یک گزینه فوق‌العاده برای طرفداران فیلم و سینما ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

Pix Nii یکی از کوچک‌ترین و سبک‌ترین مینی کامپیوتر هایی (Mini Pc) است که تاکنون وارد بازار شده و با درگاه‌های دوگانه 4K HDMI خود می‌تواند به یک گزینه فوق‌العاده برای طرفداران فیلم و سینما تبدیل شود. در ادامه مشخصات این رایانه کوچک و رومیزی را مرور می‌کنیم.

Pix Nii با ابعاد 6.9 در 6.6 در 4.8 سانتی‌متر به عنوان یک مینی کامپیوتر، از جمله کوچک‌ترین دستگاه‌های ساخته شده محسوب می‌شود. همچنین وزن آن نیز کمتر از 160 گرم است. با این وجود، اندازه مکعبی شکل آن از اکثر مینی پی‌سی‌های دیگر بازار مانند Minisforum H31G کوچک‌تر است.

مشخصات مینی کامپیوتر Pix Nii

اما نکته مهم مشخصات داخلی است و Pix Nii از سخت‌افزار مناسبی بهره می‌برد. به عنوان پردازنده این رایانه کوچک از اینتل Pentium N6005 با حداکثر فرکانس 3.3 گیگاهرتز استفاده شده و از گرافیک یکپارچه اینتل نیز بهره می‌برد. گزینه‌های حافظه دستگاه نیز شامل 8 یا 16 گیگابایت رم از نوع DDR4 و حافظه داخلی SSD با ظرفیت 256، 512 گیگابایت یا 1 ترابایت می‌شود.

در بخش اتصالات نیز این مینی پی‌سی عملکرد بسیار خوبی دارد که مهم‌ترین آن یک جفت پورت HDMI است که از وضوح 4K با فرکانس 60 هرتز پشتیبانی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به فناوری Wi-Fi 6 و Bluetooth 5.2، سه پورت USB 3.2، پورت اترنت و جک هدفون 3.5 میلی‌متری اشاره کرد. با استفاده از اسلات کارت MicroSD نیز می‌توان فضای ذخیره‌سازی دستگاه را تا 2 ترابایت افزایش داد.

هرچند با وجود این مشخصات انتظار نمی‎‌رود تا بازی‌های گرافیکی و سنگین اجرا روی آن شوند، اما بسیاری از بازی‌های معمولی را می‌توان از طریق آن اجرا کرد. همچنین با وجود یک پروژکتور می‌توان از آن برای پخش با کیفیت فیلم‌های سینمایی استفاده کرد.

قیمت و زمان عرضه Pix Nii

مینی پی‌سی Pix Nii از نظر قیمت نیز بسیار مقرون‌به‌صرفه است و نسخه با 8 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه داخلی آن با قیمت 159 دلار وارد بازار می‌شود. اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اولین دستگاه‌ها در ماه دسامبر راهی بازار می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • molavy
    molavy | ۴ مرداد ۱۴۰۱

    فقط سی پی یو خیلی ضعیفی داره

مطالب پیشنهادی