ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

حذف ایربگ و ABS یواز پاتریوت در روسیه؛ احتمال بروز مشکل در کسب مجوز استاندارد ایران

شرکت اتوواز تولیدکننده خودروهای یواز در روسیه، قیمت یواز پاتریوت، یواز تروفی و یواز پیکاپ بدون ایربگ و ترمز ضدقفل را اعلام کرد. به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی روسیه و خروج خودروسازان بین‌المللی ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

شرکت اتوواز تولیدکننده خودروهای یواز در روسیه، قیمت یواز پاتریوت، یواز تروفی و یواز پیکاپ بدون ایربگ و ترمز ضدقفل را اعلام کرد. به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه صنعت خودروسازی روسیه و خروج خودروسازان بین‌المللی از این کشور، اکنون خودروهای روسی یواز و لادا بدون کیسه هوا و ترمز ضدقفل به تولید می‌رسند و از آنجا که محصولات یواز پاتریوت در ایران نیز مونتاژ می شوند، عدم تامین قطعات ایربگ و ABS توسط شرکت مادر، ممکن است پروسه تولید و شماره گذاری و استاندارد این خودروها در کشور را نیز با مشکل مواجه کند.

برخلاف خودروهای لادا همچون لادا گرانتا که قیمت آن‌ها بدون کیسه هوا و ترمز ضدقفل با کاهش قابل توجهی روبرو شده بود، قیمت یواز پاتریوت و دیگر محصولات اتوواز بدون تجهیزات ایمنی کاهش چشمگیری را تجربه نکرده‌اند. قیمت لادا گرانتا بدون تجهیزات ایمنی 86 هزار روبل نسبت به نسخه اصلی کاهش یافت اما چنین کاهشی را در محصولات یواز نمی‌بینیم.

مشتریان اکنون می‌توانند محصولات اتوماتیک یواز را بدون ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیرو ترمز سفارش دهند. این کار موجب می‌شود تا قیمت کلی خودرو پنج هزار روبل کاهش یابد. همچنین حذف کیسه هوای راننده و انتخاب فرمان ساده به جای فرمان مجهز به کیسه هوا، ده هزار روبل دیگر صرفه‌جویی اقتصادی را برای مشتری به همراه خواهد داشت.

قیمت یواز پاتریوت در تیپ‌های مختلف

در مورد نسخه‌های دنده‌ای پاتریوت و پیکاپ، کاهش قیمت بیشتری شامل حال مشتریان می‌شود. قیمت یواز پاتریوت و پیکاپ در تیپ کلاسیک و بدون تجهیزات ایمنی، تا 25 هزار روبل کاهش می‌یابد. یواز پاتریوت کلاسیک در روسیه 1 میلیون 520 هزار و قیمت یواز پیکاپ نیز 1 میلیون و 545 هزار روبل خواهد بود.

البته همچنان مشتریان روسی قادر به سفارش تیپ کامفورت با حذفیات خواهند بود. ترمز ضد قفل و سیستم توزیع نیروی ترمز در این تیپ حذف شدنی نیست اما خریدار می‌تواند کیسه هوای راننده و سرنشین را حذف کند. در نتیجه این حذف 20 هزار روبل از قیمت تمام شده خودرو کاسته خواهد شد.

تیپ‌‌های گران‌تر این خودرو یعنی نسخه‌های لوکس و لوکس پرمیوم قابلیت حذف شدن هیچکدام از امکانات ایمنی را ندارند. قیمت یواز تروفی تک دیفرانسیل بدون امکانات ایمنی نیز یک میلیون 590 هزار روبل اعلام شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی