ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

رادار RD6
خودرو

جیلی هم وارد جنگ وانت های برقی شد؛ 200 تا 400 اسب بخار برای رادار RD6

صنعت خودروسازی چین با سرعت رو به جلو پیش می‌رود و اکنون نخستین پیکاپ تمام الکتریکی آن با نام رادار RD6 معرفی شده است. رادار زیرمجموعه جدید جیلی است که محصول جدید آن یک پیکاپ ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۱۵

صنعت خودروسازی چین با سرعت رو به جلو پیش می‌رود و اکنون نخستین پیکاپ تمام الکتریکی آن با نام رادار RD6 معرفی شده است. رادار زیرمجموعه جدید جیلی است که محصول جدید آن یک پیکاپ برقی است و با کد RD6 شناخته می‌شود. تاکنون چند پیکاپ برقی کوچک در صنعت خودروسازی چین معرفی شده بودند اما این پیکاپ RD6 است که یک محصول تجاری در سطح گسترده محسوب می‌شود.

پیکاپ RD6 یک پیکاپ جمع‌وجور است که براساس ه بر اساس معماری تجربه پایدار جیلی  (SEA)توسعه یافته است. این پلتفرم ماژولار در دسامبر 2020 معرفی شد و از آن زمان مورد استفاده برای توسعه خودروهای جدید بوده است. پلتفرم تجربه پایدار جیلی قابلیت توسعه انواع خودروها از سگمنت A تا سگمنت E را دارد. جیلی مدتی است که مالکیت برندهای لوتوس و ولوو را در اختیار دارد و برای توسعه محصولات جدید خود از تجربه شرکت‌های اروپایی استفاده می‌کند.

اطلاعات زیادی در مورد میزان قدرت پیکاپ RD6 در دسترس نیست اما جیلی اعلام کرده است که این پیکاپ با آرایش تک‌موتوره یا دوموتوره به بازار عرضه می‌شود. به گفته خبرنگاران بخش برقی رسانه موتوروان، رادار RD6 در دو تیپ با قدرت 200 و 400 اسب‌بخار به تولید خواهد رسید. همچنین برد پیکاپ RD6 براساس چرخه فرآیند CLTC به حدود 600 کیلومتر خواهد رسید. با این حال تا زمانی که جیلی اطلاعات رسمی رادار RD6 را منتشر نکند، هیچ چیز قابل تایید نیست.

رادار RD6، فورد رنجر چینی

گزارش شده است که رادار RD6 از نظر ابعاد و اندازه شبیه به فورد رنجر است. بدنه قسمت بار این پیکاپ به صورت تخت طراحی شده است و چند پریز برق برای مصارف گوناگون در آن تعبیه شده‌اند. تصاویر تبلیغاتی این پیکاپ را به عنوان خودرویی مناسب برای سبک زندگی ماجراجویانه مطرح می‌کنند. با این حال فضای بار گسترده و سوکت‌های برق، پیکاپ RD6 را به خودرویی مناسب فعالیت‌های تجاری تبدیل خواهد کرد.

مطابق برنامه‌ریزی جیلی، پیکاپ جیلی RD6 در سه ماهه پایانی سال 2022 میلادی وارد فرآیند تولید خواهد شد. تحویل این خودرو به مشتریان بلافاصله پس از تولید آن آغاز می‌شود. احتمال دارد تا رادار RD6 به بازارهای خارج از چین همچون ایالات متحده نیز عرضه شود. قیمت این پیکاپ برقی چینی هنوز مشخص نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی