ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

سامسونگ گلکسی S22 اولترا
تکنولوژی

سامسونگ احتمالا روی سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی برای گوشی‌های هوشمند کار می‌کند

ظاهرا دوباره دوره بهینه‌سازی دوربین‌ها به پایان رسیده و باید خودمان را برای جنگ مگاپیکسل‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند آماده کنیم، چرا که پس از سنسورهای 108 و 200 مگاپیکسلی، حالا ظاهرا سامسونگ می‌خواهد سنسور ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

ظاهرا دوباره دوره بهینه‌سازی دوربین‌ها به پایان رسیده و باید خودمان را برای جنگ مگاپیکسل‌ها در دنیای گوشی‌های هوشمند آماده کنیم، چرا که پس از سنسورهای 108 و 200 مگاپیکسلی، حالا ظاهرا سامسونگ می‌خواهد سنسور 450 مگاپیکسلی برای موبایل‌ها بسازد.

سامسونگ به تازگی نشان تجاری «Hexa2pixel» را در کره جنوبی ثبت کرده که البته همین نشان در اروپا هم به ثبت رسیده است. اگرچه در این نشان تجاری هیچ اشاره‌ای به سنسور دوربین یا حتی رزولوشن 450 مگاپیکسل نشده، اما طرفداران این برند کره‌ای نظر دیگری دارند.

سنسور دوربین 450 مگاپیکسلی سامسونگ در راه است؟

در حال حاضر سامسونگ سنسور دوربین 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP1 را در سبد محصولاتش دارد که با فناوری ترکیب پیکسل یا Pixel Binning مخصوص به خودش، Tetra2pixel می‌تواند عکس‌های 12.5 مگاپیکسلی بگیرد. حالا اگر این فناوری را برای Hexa2pixel درنظر بگیریم، با ترکیب 36 پیکسل در 1 پیکسل روبه‌رو می‌شویم که نتیجه‌اش رزولوشن 450 مگاپیکسلی سنسور است.

اگرچه تنها با یک نشان تجاری روبه‌رو هستیم و مدرک محکمی برای توسعه چنین سنسوری در اختیار نداریم، اما اگر گمانه‌زنی‌ها هم درست باشند، باز هم نباید در آینده نزدیک منتظر معرفی سنسور 450 مگاپیکسلی از سوی سامسونگ باشیم.

در هر صورت سامسونگ نشان تجاری Hexa2pixel را ثبت کرده و احتمالا در آینده از آن استفاده خواهد کرد، اما هنوز بطور دقیق نمی‌دانیم برای کدام فناوری این نشان به کار خواهد رفت. علاوه بر این، اندازه فیزیکی این سنسور به علت ترکیب 36 در 1 پیکسل چندان بزرگ نخواهد بود.

در نهایت هنوز شاهد ورود عمده سنسورهای 200 مگاپیکسلی به بازار و گوشی‌های مجهز به آن‌ها نیستیم، بنابراین حداقل دو سه سال دیگر با عرضه محصولی با سنسور 450 مگاپیکسلی فاصله داریم؛ البته اگر واقعا نشان تجاری سامسونگ به چنین سنسوری اشاره داشته باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • امیررضا
    امیررضا | ۵ مرداد ۱۴۰۱

    دیگه همه چی شده رقابت شرکتا اون کیفیت لازم که برای کاربر کافی باشه دیگه هست

مطالب پیشنهادی