ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل در دو دهه اخیر 248 حق اختراع مربوط به دنیای خودرو ثبت کرده است

ظاهرا اپل از سال 2000 تاکنون مجموع 248 حق اختراع در رابطه با دنیای خودرو را ثبت و منتشر کرده که دربرگیرنده طیف متنوعی از قابلیت‌ها و فناوری‌ها هستند.

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

با استناد به تحقیقی که به تازگی صورت گرفته، ظاهرا اپل از سال 2000 تاکنون مجموع 248 حق اختراع در رابطه با دنیای خودرو را ثبت و منتشر کرده که دربرگیرنده طیف متنوعی از قابلیت‌ها و فناوری‌ها هستند.

گفتنی است این تحقیق مذکور توسط وب‌سایت خبری ژاپنی Nikkei و با همکاری موسسه تحلیلی «چشم‌انداز مالکیت معنوی» واقع در توکیو صورت گرفته است.

حق اختراعات مورد بررسی قرار گرفته در این تحقیق مواردی مانند فناوری خودروی خودران، رانندگی راحت، صندلی‌ها، سیستم تعلیق، جهت‌یابی، مدیریت باتری، اتصال «وسیله نقلیه به هرچیز» (V2X) جهت ارتباط خودرو با خودرو و همچنین بسیاری موارد دیگر را شامل می‌شوند.

با این وجود می‌توان گفت بیشتر حق اختراعات ثبت شده توسط این کمپانی درحوزه ارتباطات، جهت‌یابی و خودروهای بدون راننده بوده است.

همچنین لازم به ذکر است که پس از ثبت حق اختراع توسط اپل، حدود 18 ماه زمان می‌برد تا حق اختراع مذکور منتشر شود، به همین خاطر انتظار می‌رود شمار این پتنت‌ها تا پایان سال جاری بیشتر هم شود.

حق اختراعات اپل برای خودرو

پتنت‌های اپل برای دنیای خودرو

اپل در زمینه‌های مرتبط با خودرو بعد از ثبت کمتر از 10 حق اختراع سالیانه حوالی سال‌های 2010، در سال 2016 تعداد آن‌ها را افزایش داد و به 44 پتنت رساند. این رکورد در سال 2017 و با ثبت 66 حق اختراع توسط اپل دوباره جابه‌جا شد.

طبق شایعات، ظاهرا شکل دست و پا زدن اپل در حوزه خودرو چندین بار با تغییر روبه‌رو شده است، زیرا گاهی اوقات اخبار گویای آن بودند که این خودرو هیچ‌گاه به حقیقت نخواهد پیوست. با این وجود تغییرات صورت گرفته در این پروژه طی چند سال اخیر بیانگر آن هستند که اپل مشغول کار روی یک خودروی برقی بدون راننده است که انتظار می‌رود تا پایان دهه فعلی به بازار بیاید.

لازم به ذکر است که این شرکت ظرف چند سال اخیر با سایر تولید‌کنندگان خودرو یا قطعه وارد مذاکره شده اما هنوز مشخص نیست که اپل در صورت همکاری با یک خودروساز دیگر از چه شکل توافقی استفاده خواهد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی