ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

یوتلست
تکنولوژی

یوتل‌ست و وان وب ادغام می‌شوند؛ رقیبی قدرتمند برای استارلینک

دو شرکت یوتلست و وان وب توافق کردند تا برای ارائه بهتر خدمات خود در دو مدار مختلف زمین، کسب و کارهایشان را با هم ادغام کنند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

دو شرکت یوتل‌ست (Eutelsat) و وان وب (OneWeb) در بیانیه مشترکی اعلام کردند که با یکدیگر به توافق رسیده‌اند تا کسب و کارهایشان را با هم ادغام کنند. آن‌ها می‌خواهند با این کار یک اپراتور پهن‌باند ماهواره‌ای داشته باشند که در سطح جهانی و در فضایی که شرکت‌هایی مثل استارلینک حضور دارند، در چند مدار خدمات ارائه کند.

بر اساس این قرارداد، ناوگان ماهواره‌ای یوتل‌ست در مدار زمین‌ایستا (GEO) با مجموعه ماهواره‌های وان وب در مدار پایینی زمین (LEO) ترکیب می‌شوند. با این کار، آن‌ها به اولین اپراتور ماهواره‌ای تبدیل خواهند شد که راهکارهای یکپارچه GEO و LEO ارائه می‌کند. یوتل‌ست از قبل 23 درصد از سهام وان‌وب را در اختیار داشت اما حالا به طور کامل مالک این استارتاپ انگلیسی می‌شود. البته دولت بریتانیا همچنان سهمش در وان‌وب را حفظ می‌کند تا حق رای داشته باشد.

این دو شرکت می‌گویند قرارداد آن‌ها مورد حمایت سرمایه‌گذاران بلندمدت‌شان شامل Bpifrance و Fonds Stratégique de Participations از سوی یوتل‌ست و Bharti، سافت‌بانک، Hanwha و دولت بریتانیا از سوی وان وب است. طبق این توافق، استارتاپ بریتانیایی از خاک بریتانیا به فعالیت کسب و کار LEO خود ادامه می‌دهد و یوتل‌ست هم در فرانسه باقی خواهد ماند.

وان وب

این قرارداد در شرایطی امضا شده که پیش‌بینی می‌شود ارزش بازار ارتباطات ماهواره‌ای تا سال 2030 به 16 میلیارد دلار برسد. ماهواره‌های مدار زمین‌ایستا نسبت به ماهواره‌های غیر زمین‌ایستا ظرفیت بالاتری را برای خدمت‌رسانی به مناطق خاص روی زمین ارائه می‌کنند. با این حال، ماهواره‌هایی که به زمین نزدیک‌ترند، راهکارهای خود را با تاخیر پایین‌تری در دسترس قرار می‌دهند.

ادغام یوتل‌ست و وان وب چه زمانی تکمیل می‌شود؟

پیش‌بینی می‌شود که توافق ادغام این دو شرکت تا پایان نیمه نخست سال 2023 تکمیل گردد. «ایوا برنکه»، مدیرعامل یوتلست درباره این قرارداد می‌گوید: «این ترکیب شگفت‌انگیز یک بازیگر قدرتمند جهانی با توانمندی‌های مالی و تخصص فنی ایجاد خواهد کرد تا به تجاری‌سازی وان وب شتاب ببخشد و حرکت یوتلست به سمت خدمات ارتباطی را تسریع کند.»

ادغام این دو شرکت حالا ظاهرا می‌تواند رقابتی با استارلینک ایجاد کند که در حال حاضر بیش از 2700 ماهواره در مدار پایینی زمین دارد. ارائه خدمات ارتباطی در این مدار در چند سال اخیر مورد توجه شرکت‌های مختلف قرار گرفته و بازار داغی را بین سرویس‌دهندگان ایجاد کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • s.s.b
    s.s.b | ۵ مرداد ۱۴۰۱

    خبر خوبی بود کارهای بیشتری باید انجام بشه تا بتونند با استارلینک رقابت کنند شما قیمت استار لینک ببینید وحشتناکه به خاطر اینکه تنها شرکت اینترنت ماهواره ای پینگ پایینه سرویس میده و رقیبی نداره اگه او موبایل یا سخت افزار انحصار دست یک شرکت بود برا یه موبایل یا کارت گرافیک قیمت زیادی طلب میکردن

مطالب پیشنهادی