ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فناوری ایران

کارگروه اینشورتک نصر تهران با هدف تعامل بهتر با بیمه مرکزی آغاز به کار کرد

کارگروه اینشورتک ذیل رسته خدمات فناوری اطلاعات و کمیسیون فین تک سازمان نصر تهران آغاز به کار کرد.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۴ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۴۹

کارگروه اینشورتک ذیل رسته خدمات فناوری اطلاعات و کمیسیون فین تک سازمان نصر تهران آغاز به کار کرد. کارگروهی که هدف از راه‌اندازی آن تعامل بهتر با بیمه مرکزی و حل چالش‌های موجود عنوان شده است.

بنابر درخواست فعالان حوزه اینشورتک از سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران و پس از انتشار فراخوانی جهت عضوگیری، اولین جلسه کارگروه اینشورتک این سازمان در اول مرداد ماه تشکیل شد.

در این جلسه با رای گیری اعضای حاضر و آنلاین، «هانیه کارخانه» به عنوان رئیس کارگروه اینشورتک انتخاب شد. او در پاسخ به سوال دیجیاتو مبنی بر اینکه هدف راه‌اندازی این کارگروه چیست، گفت:

«در حال حاضر بحث بهره‌برداری از سوییچ بیمه مرکزی، مهم‌ترین مساله‌ای است که در حوزه اینشورتک وجود دارد. این سوییچ قرار است کار یکپارچه‌سازی تمام سرویس‌های بیمه مرکزی را انجام دهد. اما برخی شرکت‌های این حوزه اعتقاد دارند موارد موردنیازشان در طراحی این سوییچ دیده نشده و یک سری کسب‌وکارها به صورت فردی، نیازهای خود را اعلام کرده‌اند.»

موضوعی که به اعتقاد کارخانه موجب نگرانی فعالین حوزه اینشورتک شده چرا که از نظر آن‌ها در صورتی که تعامل با بیمه مرکزی و بیان مطالبات به صورت جامع و تیمی نباشد، نمی‌تواند تعادل را در این زمینه حفظ کند: «برخی کسب‌وکارها فعالیت بیشتری داشته و با استفاده از تریبونی که در اختیار دارند شاید بتوانند نیازهای خود را در این سوییچ برآورده سازند اما آن گروهی دیگر از فعالین این حوزه چنین امکاناتی را در اختیار ندارند.»

بیمه مرکزی

به گفته وی همین امر باعث شده تا آن‌ها برای شکل‌گیری انجمنی جهت پیگیری مطالبات به صورت یکپارچه و نظام‌مند احساس نیاز کنند و کارگروه مذکور را تشکیل دهند: 

«مطالبه‌گری در قالب یک چارچوب و نظام‌مند از ذی‌نفعان مختلف صنعت بیمه مثل سندیکای بیمه، بیمه مرکزی و معاونت‌های مختلف آن می‌تواند به تمامی کسب‌وکارهای این حوزه کمک کند. ما با تشکیل کمیته‌های تخصصی قرار است برای فعالین اینشورتک نیازسنجی کنیم و مطالبات را جامع‌تر پیگیری کنیم.».

اما به نظر می‌رسد بیمه مرکزی تا به امروز تعامل خوبی با استارتاپ‌ها نداشته است، آیا کارگروه می‌تواند امیدوار به حل این مشکل باشد؟ کارخانه در پاسخ به این سوال دیجیاتو، بیان مطالبات یک سویه از برخی کسب‌وکارها را یکی از دلایل احتمالی پافشاری بیمه مرکزی بر تصمیمات خود عنوان کرده و گفت: «دید خودم نسبت به بیمه مرکزی منفی نیست. فکر می‌کنم خروجی مناسبی از کارگروه وکمیته‌های تخصصی آن حاصل شود و با ارسال برای بیمه مرکزی، نتیجه خوبی بگیریم.»

وی که در حال حاضر به عنوان مدیرعامل استارتاپ طلیعه فناوری هوشمند فعالیت می‌کند اظهار داشت شرکت آن‌ها به عنوان سرویس‌دهنده و سرویس‌گیرنده با سوییچ بیمه مرکزی فعالیت کرده و اعتقاد دارد تعاملات بیش از یک ساله او با بیمه مرکزی نشان از امیدواری برای حل چالش‌های استارتاپ‌های بیمه‌ای دارد.

کارخانه در پایان از تمام کسب‌وکارهای اینشورتکی دعوت کرد تا با حضور در کارگروه مربوطه، مطالبات خود را مطرح کنند تا تصویر روشنی برای آینده این صنعت رقم خورد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی