ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هدست واقعیت مجازی اپل
تکنولوژی

هدست واقعیت مجازی اپل احتمالا یک دستکش لمسی هم خواهد داشت

اپل این روز‌ها سخت مشغول ثبت حق اختراع برای هدست واقعیت افزوده و مجازی (AR/VR) خود است؛ محصولی که فعلا با نام «عینک اپل» از آن یاد می‌شود. گفتنی است که این کمپانی به تازگی ...

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

اپل این روز‌ها سخت مشغول ثبت حق اختراع برای هدست واقعیت افزوده و مجازی (AR/VR) خود است؛ محصولی که فعلا با نام «عینک اپل» از آن یاد می‌شود. گفتنی است که این کمپانی به تازگی نیز چند حق اختراع تازه به ثبت رسانده که مربوط به استفاده از دستکش برای شناسایی تماس پوستی در AR/VR است.

به گزارش وب‌سایت Patently Apple، این دستکش واقعیت مجازی قادر است نشانگر ماوس را حرکت دهد، عملکرد نوار پیمایش را انجام دهد، اسناد را باز کند، بین گزینه‌ها انتخاب کند.

علاوه بر این موارد، دوربین هدست یا یک سیستم مبتنی بر فرکانس رادیویی نیز می‌تواند حرکت انگشتان را رهگیری کند. گزارش مذکور در ادامه عنوان می‌کند که این اختراع تازه اپل دستگاه‌ها و روش‌های شناسایی تماس بین عضو اول و دوم بدن را در برمی‌گیرد.

هدست واقعیت مجازی اپل
هدست واقعیت مجازی اپل

اطلاعات احتمالی از دستکش هدست واقعیت مجازی اپل

در ادامه همچنین به نظر می‌رسد اپل در طرح‌های خود احتمال استفاده از دو گجت پوشیدنی شبیه به اپل‌واچ برای شناسایی تماس پوستی را هم بررسی کرده است. به گونه‌ای که یکی از آنها برای حس کردن استفاده می‌شود و دیگری برای اجرای اشاره حرکتی به کار گرفته می‌شود.

ایده دیگر اپل ظاهرا این است که به جای گجت پوشیدنی دوم از یک حلقه استفاده شود. حلقه مذکور نیز احتمالا جزو اجزای دستکش واقعیت مجازی خواهد بود و می‌تواند اموری مانند پاسخ‌دهی به تماس‌ها، برقراری تماس، اجرای برنامه‌ها، انتخاب کردن و بسیاری از موارد دیگر را به انجام برساند.

هدست واقعیت مجازی

با این وجود در پایان تاکید می‌کنیم که تمامی موارد مورد بحث حق اختراعات ثبت شده توسط اپل هستند و هیچ تضمینی وجود ندارد که محصول نهایی این کمپانی نیز دارای چنین قابلیت‌ها یا اجزایی باشد، اما در هر صورت ایده‌پردازی در خصوص محصولات آتی اپل می‌تواند سرگرم‌کننده باشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی