ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

کشفی عجیب در اعماق اقیانوس اطلس؛ حفره‌های که گویی توسط انسان‌ها ایجاد شده‌اند

دانشمندان در حین کاوش در رشته کوهی غوطه‌ور در میانه اقیانوس اطلس، با پدیده‌ای مواجه شدند که توضیحی برای آن وجود ندارد: مجموعه‌ای از حفره‌ها در اعماق اقیانوس. این کشف در تاریخ 23 ژوئیه (1 ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۰۰

دانشمندان در حین کاوش در رشته کوهی غوطه‌ور در میانه اقیانوس اطلس، با پدیده‌ای مواجه شدند که توضیحی برای آن وجود ندارد: مجموعه‌ای از حفره‌ها در اعماق اقیانوس.

این کشف در تاریخ 23 ژوئیه (1 مرداد) توسط کشتی اکتشافی Okeanos Explorer اداره ملی اقیانوسی و جوی (NOAA) انجام شده و هنوز توضیح دقیقی برای آن ارائه نشده است. همچنین تصاویری که از این پدیده عجیب به اشتراک گذاشته شده، نقاطی در یک خط تقریبا مستقیم را نشان می‌دهد.

در گزارش NOAA Ocean Exploration آمده است:

«ما چندین مورد از این مجموعه حفره‌ها را در رسوب‌های زیر آب مشاهده کرده‌ایم. این حفره‌ها قبلا نیز گزارش شده بودند، اما منشا آن‌ها همچنان یک راز باقی مانده است. در حالی که به نظر می‌رسد آن‌ها تقریبا توسط انسان ساخته شده‌اند، اما توده‌های کوچک رسوب اطراف حفره‌ها به گونه‌ای است که به نظر می‌رسد توسط چیزی حفاری شده‌اند.»

کشف این پدیده عجیب در اعماق اقیانوس اطلس

اقیانوس اطلس

این پدیده در قله یک آتشفشان زیر آب در شمال مجمع الجزایر آزور (متعلق به کشور پرتغال در اقیانوس اطلس) و در عمق 2.7 کیلومتری کشف شده. همچنین برای ضبط آن از یک دوربین کنترل از راه دور استفاده شده است.

همچنین این کشف به عنوان بخشی از برنامه اکتشافی Voyage to the Ridge 2022 انجام شده که در آن مناطق عمیق ناشناخته‌ای مانند شکستگی چارلی-گیبز، پشته میانی اقیانوس اطلس و فلات آزور کاوش و نقشه‌برداری می‌شود.

NOAA Ocean Exploration توضیح می‌دهد که خط الراس میانی آتلانتیک به اندازه 16 هزار کیلومتر از شمال به جنوب امتداد دارد و از آن به عنوان طولانی‌ترین رشته کوه در جهان و یکی از برجسته‌ترین مشخصه‌های زمین‌شناسی زمین یاد می‌شود.

دانشمندان از عموم مردم درخواست کرده‌اند تا نظریه‌های خود درباره این حفره‌های زیر آب را به اشتراک بگذارند، اما نظر دهندگان سوالات بیشتری را در این زمینه مطرح کردند. از جمله برخی از آن‌ها این سوال را داشتند که آیا سوراخ‌ها توسط فردی ایجاد می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی