ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

متاورس
تکنولوژی

مارک زاکربرگ: متا و اپل در یک رقابت عمیق فلسفی برای ساخت متاورس قرار دارند

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعتقاد دارد که شرکت تحت مدیریت او و اپل برای ساخت متاورس، نوعی «رقابت بسیار جدی و فلسفی» با یکدیگر دارند که این موضوع نشان می‌دهد دو غول فناوری آماده فروش ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

مارک زاکربرگ، مدیرعامل متا اعتقاد دارد که شرکت تحت مدیریت او و اپل برای ساخت متاورس، نوعی «رقابت بسیار جدی و فلسفی» با یکدیگر دارند که این موضوع نشان می‌دهد دو غول فناوری آماده فروش سخت‌افزار واقعیت افزوده و مجازی خود هستند.

مدیرعامل متا در جلسه‌ای به کارمندان خود توضیح داد که آن‌ها در حال رقابت با اپل برای تعیین «جهتی که اینترنت باید در آن حرکت کند» هستند. زاکربرگ همچنین گفت که متا خود را به عنوان جایگزین در دسترس‌تر و ارزان‌تری برای اپل معرفی می‌کند که انتظار می‌رود اولین هدست واقعیت افزوده خود را اواخر سال جاری میلادی معرفی کند.

متاورس

زاکربرگ در مورد رقابت در حال گسترش شرکت متا با اپل گفت:

«این رقابت فلسفه‌ها و ایده‌ها است که آن‌ها [اپل] معتقدند با انجام تمام کارها و ادغام شدید آن‌ها تجربه مصرف‌کننده بهتری ایجاد می‌کنند. ما معقتدیم که برای تخصصی سازی شرکت‌های مختلف کارهای زیادی می‌توان انجام داد که اجازه می‌دهد اکوسیستم بسیار بزرگ‌تری وجود داشته باشد.

او در بخش دیگری از سخنان خود می‌گوید:

«ما در تلاش هستیم تا موارد بیشتری را با اندروید سازگار کنیم. ما سعی می‌کنیم متاورس را به‌گونه‌ای توسعه دهیم که بتوانید کالاهای مجازی خود را از جهانی به جهان دیگر بیاورید.»

همکاری متا با غول‌های فناوری در زمینه متاورس

متاورس

زاکربرگ از زمانی که نام شرکت فیسبوک را به متا تغییر داد، تمرکز زیادی روی «متاورس» کرده که شاید مفهوم آن در حال حاضر به‌طور دقیق مشخص نباشد. متا همچنین اخیرا به همراه مایکروسافت، اپیک گیمز و شرکت‌های دیگری، گروه استانداردهای آزاد متاورس (Metaverse Open Standards Group) را تاسیس کردند که هدف آن ایجاد پروتکل‌هایی است که به مردم اجازه می‌دهد به‌راحتی در جهان‌های مجازی آینده حضور داشته باشند.

اپل در این گروه حضور ندارد که زاکربرگ در اظهارات خود آن را «قابل انتظار» خوانده است. او در جلسه خود همچنین توضیح داد که اپل با رویکرد منحصر‌به‌فرد خود در زمینه سخت‌افزار و نرم‌افزار با آیفون به خوبی عمل کرده است، اما برای متاورس «از قبل مشخص نیست که اکوسیستم باز یا بسته بهتر خواهد بود.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی