ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

عملکرد ضعیف‌تر از انتظار مایکروسافت در فصل چهارم سال مالی 2022

مایکروسافت نتایج مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2022 خود را منتشر کرد که طبق آن، غول نرم‌افزار به درآمد 51.9 میلیارد دلاری و سود 16.7 میلیارد دلاری دست یافته. همچنین درآمد ردموندی‌ها به صورت ...

مانی قاسمی
نوشته شده توسط مانی قاسمی | ۵ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

مایکروسافت نتایج مالی سه ماهه چهارم سال مالی 2022 خود را منتشر کرد که طبق آن، غول نرم‌افزار به درآمد 51.9 میلیارد دلاری و سود 16.7 میلیارد دلاری دست یافته. همچنین درآمد ردموندی‌ها به صورت سالانه 12 درصد و سود آن‌ها فقط 2 درصد افزایش یافته است.

طبق گزارش‌های منتشر شده، عملکرد مایکروسافت در سه ماهه چهارم سال 2022 به شرح زیر بوده است:

  • سود: 2.23 دلار به ازای هر سر سهم؛ در مقابل 2.29 دلار به ازای هر سهم پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران
  • درآمد: 51.87 میلیارد دلار، در مقابل 52.44 میلیارد دلار پیش‌بینی شده توسط تحلیلگران
مایکروسافت

طبق این گزارش، مایکروسافت در این سه ماهه که در 30 ژوئن به پایان رسید، کمترین رشد درآمد خود از سال 2020 را تجربه کرده است. همچنین سود هر سهم این شرکت برای اولین بار از سال 2016 نتوانست انتظارات تحلیلگران را برآورده کند.

درآمد ویندوز مایکروسافت، یعنی هزینه‌ای که تولیدکنندگان رایانه‌های شخصی به این شرکت پرداخت می‌کنند تا ویندوز را روی دستگاه‌های خود نصب کنند، در سه ماهه چهارم 2 درصد کاهش پیدا کرده است. سازنده ویندوز از «تعطیل شدن تولیدها و بازار روبه وخامت رایانه‌های شخصی» به عنوان دلایل این کاهش یاد کرده است.

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در جریان جلسه خود با سرمایه‌گذاران، توضیحات بیشتری در مورد بازار رایانه‌های شخصی ارائه کرد. او گفت:

«علیرغم تغییر بازار رایانه‌های شخصی در طول سه ماهه، ما همچنان شاهد عرضه رایانه‌های شخصی بیشتری نسبت به زمان قبل از آغاز همه‌گیری و در حال افزایش سهم خود هستیم.»

مایکروسافت

با این حال، دستگاه‌های سرفیس عملکرد خوبی داشته‌اند. حتی با وجود اینکه در طول سه ماهه گذشته دستگاه قابل‌توجهی از این برند عرضه نشده، درآمد سرفیس برای سه ماهه چهارم 10 درصد افزایش یافته است.

درآمد بخش بازی مایکروسافت

مایکروسافت با کنسول بازی خود یعنی ایکس باکس نیز چندان موفق نبوده و درآمد سخت‌افزاری (فروش کنسول) این شرکت در طول سه ماهه گذشته 11 درصد و درآمد بازی‌ها و خدمات ایکس باکس آن 6 درصد کاهش یافته. به طور کلی، درآمد بخش بازی این شرکت نسبت به سال گذشته 7 درصد کاهش پیدا کرده است.

مایکروسافت

با این وجود، نادلا توضیح می‌دهد که مایکروسافت برای سومین سه ماهه متوالی، در بازار آمریکای شمالی رهبر کنسول‌های نسل جدید بوده است. ایکس باکس همچنین بهترین سال مالی خود را از نظر درآمد داشته و در تمام این سال مالی موفق به کسب حدود 16.2 میلیارد دلار شده است.

در کنار بخش بازی و ویندوز، محصولات آفیس، خدمات ابری و سرور مایکروسافت با نرخ‌های چشمگیری رشد کرده‌اند. درآمد محصولات تجاری آفیس و خدمات ابری این شرکت در سه ماهه گذشته 9 درصد افزایش پیدا کرده و همچنین مشتریان آفیس نسبت به سال گذشته 9 درصد بیشتر شده است. همچنین مشترکان مایکروسافت 365 اکنون به 59.7 میلیون رسیده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی