ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هارمونی
تکنولوژی

سیستم عامل هارمونی 3.0 هواوی با ویژگی‌ها و عملکرد بهبودیافته معرفی شد

هواوی در کنار تبلت میت پد پرو 11 از سومین نسخه اصلی سیستم عامل هارمونی (HarmonyOS) خود رونمایی کرد که نسبت به نسخه‌های قبلی شامل پیشرفت‌ها و بهبودهایی می‌شود. در ادامه برخی ویژگی‌های این سیستم ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۳۰

هواوی در کنار تبلت میت پد پرو 11 از سومین نسخه اصلی سیستم عامل هارمونی (HarmonyOS) خود رونمایی کرد که نسبت به نسخه‌های قبلی شامل پیشرفت‌ها و بهبودهایی می‌شود. در ادامه برخی ویژگی‌های این سیستم عامل جدید را مرور می‌کنیم.

یکی از مهم‌ترین تغییرات رابط کاربری سیستم عامل جدید هواوی می‌توان به فرمت ویجت‌ها اشاره کرد که اکنون با چندین شکل، اندازه و سبک سازگار هستند. در سیستم عامل جدید ویجت‌ها در مواقع موردنیاز با یکدیگر گروه‌بندی می‌شوند و اندازه آن‌ها نیز به صورت خودکار تنظیم می‌شود. در نهایت، هنگامی که ویجت‌های بسیار زیادی وجود داشته باشد، می‌توان آن‌ها را روی یکدیگر قرار داد و به‌راحتی بین آن‌ها جابجا شد.

سیستم عامل جدید هواوی همچنین امکان اتصال به دو هدفون خاص را فراهم می‌کند. با این وجود، می‌توانید به عنوان مثال با دوست خود به موسیقی گوش دهید.

هارمونی

نسخه جدید سیستم عامل در بخش حریم خصوصی و امنیت، گزارشی از تعداد دفعات دسترسی هر برنامه به موقعیت مکانی، دوربین، میکروفون، فایل‌ها یا مخاطبین کاربران را ارائه می‌کند. با وجود نمودارهای این قابلیت، کاربران به‌راحتی می‌توانند درباره حذف کردن دسترسی‌ها تصمیم بگیرند. هواوی در سیستم عامل جدید خود علاوه بر این، توجه زیادی به شناسایی برنامه‌های مخرب و سایر تهدیدات کرده است.

هارمونی

«هارمونی او‌اس» جدید همچنین ابزار ساده‌ای برای حذف داده‌های بالقوه حساس (مانند زمان و مکان) در هنگام اشتراک‌گذاری عکس‌ها ارائه کرده است. همچنین می‌تواند تصاویر را به‌صورت خودکار اسکن کند و شماره تلفن، آدرس و سایر موارد موجود در آن را محو کند.

بهبود عملکرد نسخه جدید سیستم عامل هارمونی

هارمونی

هواوی همچنین روی بهینه‌سازی سیستم عامل خود کار کرده است. در HarmonyOS 3.0 زمان راه‌اندازی و پاسخگویی برنامه‌ها (نسبت به نسخه قبلی) بهبود پیدا کرده و مصرف انرژی آن در حین بازی کاهش پیدا کرده است.

در مجموع، هواوی کاملا به‌صورت همه‌جانبه نسخه جدید سیستم عامل خود را بهبود داده است. چینی‌ها قصد دارند تا در ماه سپتامبر (شهریور - مهر) به‌روزرسانی HarmonyOS 3.0 را به دستگاه‌های منتخب آغاز کند. لیست دستگاه‌هایی که از این آپدیت پشتیبانی می‌کنند هنوز اعلام نشده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی