ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

این بدافزارهای اندرویدی با بیش از 10 میلیون بار دانلود سیاست‌های گوگل را دور زده‌اند

محققان امنیتی 28 اپلیکیشن اندرویدی به‌ظاهر امن را فهرست کرده‌اند که در واقع نوعی بدافزار هستند و با عضویت کاربران در سرویس‌های مختلف، از آن‌ها هزینه‌ای دریافت می‌کنند. این مجموعه شامل اپلیکیشن‌های مربوط به کاغذ ...

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۴:۰۰

محققان امنیتی 28 اپلیکیشن اندرویدی به‌ظاهر امن را فهرست کرده‌اند که در واقع نوعی بدافزار هستند و با عضویت کاربران در سرویس‌های مختلف، از آن‌ها هزینه‌ای دریافت می‌کنند.

این مجموعه شامل اپلیکیشن‌های مربوط به کاغذ دیواری (Wallpaper)، صفحه‌کلید، ویرایشگرهای عکس و ویرایشگرهای ویدیو می‌شود و توسط تیم آنتی‌ویروس دکتر وب (Dr. Web) کشف شده‌اند. همچنین این اپلیکیشن‌ها که لیست آن‌ها را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید، در مجموع بیش از 10 میلیون بار دانلود شده‌اند.

28 بدافزار جدید اندروید

بدافزار

به‌طور کلی، 28 اپلیکیشن در استور گوگل پلی کشف شده که به‌نوعی توانستند سیاست‌های امنیتی سختگیرانه گوگل را دور بزنند. برخی از آن‌ها شامل موارد زیر می‌شود:

  • Photo Editor: Beauty Filter
  • Emoji Keyboard: Stickers & GIF 
  • Funny Caller
  • 4K Wallpapers Auto Changer
  • NewScrean: 4D Wallpapers 
  • Notes - reminders and lists

اکثر برنامه‌ها، پس از نصب سعی می‌کنند تا ظاهر خود را تغییر دهند و پنهان شوند تا کاربران از حذف نصب آن‌ها جلوگیری کنند. سپس، این برنامه‌ها، کاربران را در سرویس‌های مختلفی ثبت‌نام می‌کنند تا از این طریق، هزینه‌هایی از آن‌ها دریافت شود.

البته اگر کاربران مجوزهای لازم را به برنامه‌ها ارائه نکنند، هیچ‌یک از این اتفاقات صورت نمی‌گیرد. هرچند این برنامه‌ها از نظر طراحی ساده هستند، اما اغلب از کاربران مجوزهای پیشرفته‌ای مانند جلوگیری از کاهش عملکرد آن به دلیل صرفه‌جویی در باتری را می‌خواهند تا بتوانند در تمام مدت به فعالیت خود ادامه دهند.

بدافزار

هرچند اکثر برنامه‌ها هم‌اکنون از پلی استور حذف شده‌اند، اما تاکنون میلیون‌ها بار توسط کاربران دانلود شده‌اند و تا زمانی که به‌طور کلی از دستگاه قربانیان حذف نشود، همچنان یک تهدید خواهند بود.

با توجه به اینکه برنامه‌های مخرب و بدافزار بسیار زیادی در چند وقت گذشته کشف شده و این دسته از برنامه‌ها اکثرا قابل تشخیص نیستند، دانلود انحصاری از منابع شناخته‌شده دیگر تنها توصیه محسوب نمی‌شود. بلکه کاربران علاوه بر این موضوع بهتر است نظرات ثبت شده توسط سایر کاربران را نیز مطالعه کنند. همچنین تعداد نظرات ثبت‌شده نیز می‌تواند قابل‌توجه باشد و از دانلود برنامه‌هایی که فقط تعداد انگشت‌شماری بررسی دارند، خودداری کنید.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی