ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مدیر مالی پورشه؛ سود تولید خودروهای برقی بیشتر از بنزینی است

مدیر مالی پورشه اعتقاد دارد با برقی شدن خودروها و تولید چنین مدل‌هایی، این شرکت می‌تواند سود بیشتری به جیب بزند. لوتز مشک (Lutz Meschke) دلیل این امر را به احتمال افزایش قیمت خودروهای الکتریکی ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۶ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

مدیر مالی پورشه اعتقاد دارد با برقی شدن خودروها و تولید چنین مدل‌هایی، این شرکت می‌تواند سود بیشتری به جیب بزند. لوتز مشک (Lutz Meschke) دلیل این امر را به احتمال افزایش قیمت خودروهای الکتریکی در مقایسه با مدل‌های درون‌سوز نسبت داده است.

پورشه

آنطور که آقای مشک در مصاحبه با نشریه اتوموتیو نیوز گفته در عرض دو سال آینده حاشیه سود خودروهای الکتریکی با مدل‌های درون‌سوز همسان خواهد شد. در کنار این، مشتریان مشتاقانه‌تر برای تکنولوژی نوین خودروهای برقی بیشتر هزینه خواهند کرد.

پورشه پیش‌بینی می‌کند تا پایان این دهه حدود 80 درصد از خودروهای تولیدی این شرکت به پیشرانه برقی مجهز خواهد بود. همچنین این برند آلمانی معتقد است در سال 2031 نیمی از خودروهای لوکس بازار با پیشرانه برقی عرضه خواهد شد.

پورشه

اگر پیگیر اخبار مربوط به شرکت پورشه بوده باشید، حتما می‌دانید این برند پرطرفدار خود را برای معرفی نسخه الکتریکی ماکان آماده می‌کند. تاکنون جزئیات مهم مربوط به این کراس‌اوور سبز سربسته باقی مانده و مشخص نیست که چه مشخصاتی خواهد داشت. با وجود این، بعید است که ماکان برقی با قیمتی کمتر از ماکان درون‌سوز به دست مشتریان برسد.

پورشه

بجز ماکان برقی، پورشه توسعه یک شاسی‌بلند لوکس الکتریکی دیگر را نیز در دستور کار قرار داده است. این شاسی‌بلند لوکس در رده‌ای بالاتر از کاین قرار خواهد گرفت.

به منظور تامین سرمایه‌های لازم برای برقی شدن، پورشه قصد دارد بخشی از سهام خود را عرضه عمومی کند. در حال حاضر فرایندهای مربوط به ارزش‌گذاری سهام این شرکت در جریان بوده و برخی از نهادها ارزش برند را بیش از 80 میلیارد یورو برآورد کرده‌اند. با وجود این، اخیرا معلوم شده پورشه برای عرضه اولیه سهام باید تخفیف زیادی در نظر گرفته و ارزش خود را به 60 میلیارد یورو کاهش دهد.

پیش‌بینی می‌شود عرضه اولیه سهام پورشه در بورس فرانکفورت، اواخر سه ماهه سوم امسال و یا اوایل فصل چهارم اتفاق بیفتد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی