ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

هوندا در کف جدول رضایت‌مندی؛ قیمت بالای بنزین رضایت از خودروسازان را کاهش داد

موسسه جی دی پاور (J.D. Power) اخیرا نتایج مربوط به تحقیق میزان رضایتمندی مشتریان از خودروها را منتشر کرده است. نکته عجیب ارزیابی امسال اینکه افزایش قیمت بنزین به یک فاکتور مهم تبدیل شده و ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۷ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۰

موسسه جی دی پاور (J.D. Power) اخیرا نتایج مربوط به تحقیق میزان رضایتمندی مشتریان از خودروها را منتشر کرده است. نکته عجیب ارزیابی امسال اینکه افزایش قیمت بنزین به یک فاکتور مهم تبدیل شده و اثری منفی روی امتیازات کلی گذاشته است. این فاکتور باعث شده برای نخستین بار از سال 2014 به این طرف و برای پنجمین بار در طول تاریخ 27 ساله ارزیابی APEAL امتیاز میانگین افت کند. نکته عجیب آنکه حالا محصولات هوندا، کرایسلر و تویوتا بر خلاف تصور، در کف جدول رضایت مندی قرار گرفته اند و نتوانسته اند، انتظارات مالکین خود را برآورده سازند.

افزایش قیمت بنزین و افت میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای جدید

در ارزیابی APEAL ارتباط عاطفی و حسی که مشتریان از خودروهای صفر کیلومتر دریافت می‌کنند، سنجیده می‌شود. به عبارت دقیق‌تر هر چه یک خودروی نو تجربه رانندگی بهتری را برای مالک رقم زده و او را بیشتر به وجد بیاورد، امتیازات بالاتری را دریافت می‌کند. در این ارزیابی 37 فاکتور نقش دارند، از حس سوار شدن و ورود به کابین گرفته تا احساسی که حین فشردن کامل پدال گاز به راننده منتقل می‌شود.

در ارزیابی سال 2022 افزایش قیمت بنزین سبب شده میزان مصرف سوخت بیش از هر زمان دیگری احساسات رانندگان را تحت تاثیر قرار دهد! این امر در نهایت به کاهش 1 امتیازی میانگین کل منجر شده است. در کنار این، شکاف بین امتیاز برندهای لوکس و غیرلوکس رشد کرده و حالا به 31 واحد رسیده است. این رقم در ارزیابی سال قبل برابر با 19 واحد بود.

افزایش قیمت سوخت و افت میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای جدید

در هر حال، پورشه با 888 امتیاز از حداکثر 1000 امتیاز ممکن صدرنشین ارزیابی APEAL امسال است و جنسیس و کادیلاک پس از آن با 886 و 885 امتیاز در رتبه‌های دوم و سوم هستند. در میان برندهای غیرلوکس داج با امتیاز 882 به صدر تکیه زده و رم و GMC به ترتیب با امتیازهای 863 و 856 در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

افزایش قیمت سوخت و افت میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای جدید
رتبه بندی برندهای لوکس
افزایش قیمت سوخت و افت میزان رضایتمندی مشتریان از خودروهای جدید
میانگین امتیاز در بین برندهای لوکس 872 محاسبه شده؛ این رقم در بین برندهای غیرلوکس 841 است.

اما از بین تمامی مدل‌ها، ب ام و X6 بیش از بقیه موفق شده لبخند رضایت را بر لبان خریداران خود بنشاند! در بین خودروسازان هم این گروه هیوندای موتور است که با 7 برنده در کلاس‌های مختلف، بیشترین تعداد برنده را دارد. ب ام و با 6 برنده در رتبه دوم ایستاده و نیسان و استلانتیس هر دو با سه نماینده بطور مشترک رتبه سوم را در اختیار دارند.

ناگفته نماند در ارزیابی امسال تسلا موفق به کسب امتیاز 887 شده است. با این حساب باید گفت خریداران محصولات این برند رضایت بالایی از آن دارند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی