ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نقد و بررسی‌

بررسی عملکرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا در شب

در این مطلب عملکرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا را در شب بررسی کرده‌ایم تا ببینیم به عنوان بهترین پرچمدار سامسونگ، چه حرف‌هایی برای گفتن دارد.

نوشته شده ۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰
نوشته شده توسط حمید مقدسی | ۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۰۰
گلکسی S22 اولترا سامسونگ

با سپری شدن سال‌ها، دنیای گوشی‌های هوشمند به خصوص در بخش دوربین و عکس‌برداری در شب پیشرفته‌تر شد. همین موضوع باعث می‌شود تا پرچمداران جدید بتوانند بیش از پیش کاربران خود را راضی نگه دارند. سامسونگ از سال‌ها پیش یکی از برندهای پیشرو در حوزه دوربین گوشی‌های هوشمند بوده و حتی خط تولید سنسورهای خودش را دارد. گلکسی اس 22 اولترا به عنوان پرچمدار این برند، بهترین سیستم دوربین را در میان تمام گوشی‌های فعلی سامسونگ دارد. حال سوال این است که قابلیت عکاسی در شب گلکسی اس 22 اولترا که سامسونگ آن را «Nightography» می‌نامد، چه عملکردی دارد و در چه سطحی ظاهر می‌شود؟ در ادامه از تجربه‌های خود پیرامون عکاسی با گلکسی اس 22 اولترا در شب می‌گوییم.

بررسی عملکرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا در شب

عکاسی در شب با دوربین گوشی در سال‌های دور نتیجه چندان خوبی در بر نداشت، زیرا سخت‌افزار دوربین‌ها و الگوریتم‌های نرم‌افزاری و پردازشی به اندازه کافی پیشرفته نبودند. در نهایت طی دو یا سه سال گذشته، شرکت‌ها مانور بیشتری روی عملکرد دوربین گوشی‌های خود در شب‌هنگام دادند. سامسونگ نیز کم کم به این قافله پیوست و به عنوان مثال، فناوری ضریب F متغیر را برای عکاسی اختصاصی در شرایط نوری ضعیف معرفی کرد.

سامسونگ چند ماه پیش از جدیدترین پرچمدارش با نام Galaxy S22 Ultra رونمایی کرد. این گوشی چه از نظر سخت‌افزار دوربین و چه از نظر الگوریتم‌های پردازشی، جزو پیشرفته‌ترین پرچمداران بازار است. این گوشی را چند ماه پیش در دیجیاتو بررسی کرده بودیم و گفتیم که عملکرد دوربین آن در وضعیت خیلی خوبی قرار دارد. در رده‌بندی بهترین دوربین گوشی‌ها در دیجیاتو نیز گلکسی اس 22 اولترا رتبه اول را در اختیار دارد. برای تماشای تصاویر و جزئیات دقیق‌تر عملکرد دوربین گلکسی S22 اولترا در شب، می‌توانید ویدیوی زیر را تماشا کنید.

ویدیوی بررسی عملکرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا در شب

تماشای ویدیو از یوتوب

تماشای ویدیو از آپارات

فهرست مشخصات دوربین گلکسی S22 اولترا

  • دوربین عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی با اندازه سنسور ۱/۱.۳۳" اینچی و ضریب اف ١.٨
  • دوربین تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۳ برابری اپتیکال
  • دوربین پریسکوپ تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با قابلیت زوم ۱۰ برابری اپتیکال و زوم ۱۰۰ برابری دیجیتال
  • دوربین فوق‌عریض ۱۲ مگاپیکسلی با زاویه دید ۱۲۰ درجه‌ای

سامسونگ نام اختصاصی «Nightography» را برای مجموعه قابلیت‌های عکاسی در شب گلکسی اس 22 اولترا در نظر گرفته است. کره‌ای‌ها اظهار دارند که عملکرد دوربین پرچمدار آن‌ها به شکلیست که به کاربر اجازه می‌دهد تمام جزئیات را با این گوشی در شب ثبت کند. ما در دیجیاتو برای تجربه دقیق عملکرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا در شب، آن را به شکل دقیق‎تری مورد بررسی قرار دادیم.

اولین موضوع در رابطه با این گوشی، ویژگی «Night Solution» در آن است که مکانیزم عملکرد آشنایی دارد. این ویژگی در گلکسی اس 22 اولترا حین عکاسی در شب فعال می‌شود و با ثبت و ترکیب چند عکس، بهترین خروجی را تحویل شما می‌دهد. این قابلیت روی حالت عکاسی ١۰٨ مگاپیکسلی نیز فعال است در حالی که در پرچمداران پیشین سامسونگ شاهد چنین چیزی نبودیم. از این قابلیت می‌توان برای عکاسی از مناظر در شب استفاده کرد.

بررسی عملکرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا در شب

مزیت وجود Night Solution این است که به شما اجازه می‌دهد تا در حالت عادی نیز عکس‌های خوبی بگیرید و دیگر نیاز نباشد که برای هر بار عکاسی در شب حالت «Night Mode» را روشن کنید. هرچند اگر سوژه‌ای که از آن در شب عکاسی می‌کنید متحرک باشد، کار برای گلکسی اس 22 اولترا در حالت عادی سخت می‌شود و باید به سراغ فعال‌سازی Night Mode بروید.

شاید از خود بپرسید که با وجود Night Solution، حالت شب یا همان Night Mode به چه دردی می‌خورد؟ در این‌جا باید بگوییم که شاید تفاوت بین این دو حالت خیلی محسوس نباشد؛ اما در کل با توجه به نوع پردازش متفاوت در Night Mode و صرف زمان بیشتر، در برخی مواقع Night Mode بهتر ظاهر می‌شود و تصاویری شارپ‌تر و با نویز کم‌تر ثبت می‌کند. در کل می‌توان گفت که انتخاب بین این دو حالت عکس‌برداری بیشتر به سلیقه شما مربوط است و بر اساس تجربه ما، می‌توانید به عملکرد Night Solution نیز اعتماد کنید.

برای عکاسی در شب از حالت Pro نیز می‌توان بهره برد. طبق تجربه‌ام، در این حالت نیز با تنظیمات مناسب می‌توان تصاویر جذابی گرفت. البته بهتر است که برای ثبت تصاویری با نوردهی بالای یک ثانیه از سه‌پایه استفاده کنید. یکی از بهترین کاربردهای حالت Pro در گلکسی اس 22 اولترا، عکاسی از ستارگان و آسمان شب است؛ هرچند خروجی چنین تصاویری در شهرها و بدون سه‌پایه خوب نیست و بهتر است که خارج از شهر این کار را انجام دهید.

بررسی عملکرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا در شب

یکی دیگر از ویژگی‌های گلکسی اس 22 اولترا که برایم جذابیت داشت، قابلیت حذف بازتاب نور از تصاویر بود. سامسونگ ادعا می‌کند که تمامی لنزهای دوربین اصلی پرچمدارش از روکش نانوی ضد بازتاب برخوردارند. بنابراین اگر در شب بخواهید از منظره‌ای با منابع نور مختلف عکاسی کنید، کم‌تر شاهد بازتاب نور در تصاویر خواهید بود. جالب این‌که اپل در مورد آیفون 13 پرو مکس نیز ادعای مشابهی داشت اما خروجی نهایی در این زمینه به پای گلکسی S22 اولترا نمی‌رسد.

برای ثبت پرتره در شب با گلکسی اس 22 اولترا مشکل چندانی نخواهید داشت. دوربین تله‌فوتوی این گوشی با زوم ٣ برابری اپتیکال قادر است تصاویر پرتره جذابی را چه در در روز و چه در شب ثبت کند. جداسازی سوژه از پس‌زمینه در شرایط نوری ضعیف به خوبی انجام می‌شود؛ البته اگر سوژه شما زیاد تکان بخورد احتمالا تصویر شما تار می‌شود.

فیلم‌برداری با گلکسی اس 22 اولترا در شب می‌تواند لذت‌بخش باشد. بالاخره سامسونگ با این پرچمدار می‌تواند در فیلم‌برداری با آیفون‌های اپل رقابت کند. شاید بد نباشد که بدانید آیفون‌های اپل طی سال‌های گذشته، حرف اول و آخر را در بخش فیلم‌برداری می‌زدند؛ هرچند احتمالا این صحبت‌ها مورد قبول همه واقع نشوند.

بررسی عملکرد دوربین گلکسی اس 22 اولترا در شب

موضوعی که در مورد فیلم‌برداری با گلکسی اس 22 اولترا برایم جالب بود، کیفیت بالای فیلم‌برداری با دوربین‌های تله‌فوتو در این گوشی بود. دوربین تله‌فوتوی ٣ برابری گلکسی اس 22 اولترا در کنار دوربین پریسکوپ تله‌فوتوی ١۰ برابری آن، حتی در شرایط نوری ضعیف عملکرد خوبی در فیلم‌برداری داشتند و در کل می‌توان از آن‌ها راضی بود.

در کل می‌توان گفت که سامسونگ گلکسی اس 22 اولترا یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های دوربین را در اختیار کاربران می‌گذارد و به خصوص اگر اهل عکاسی در شب باشید، هیچ مشکلی با این پرچمدار نخواهید داشت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • farkhondehaskari3267
    farkhondehaskari3267 | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    دوست دارم یه بار امتحانش کنم

مطالب پیشنهادی