ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تصویر روز ناسا: ماه‌نورد عقاب برمی‌خیزد

اگر با عینک سه بعدی خود به تصویر امروز ناسا نگاه کنید، می‌توانید نمایی استریو از مدارگرد ماه ماموریت آپولو ۱۱ (Apollo 11) ببینید. این تصویر سه بعدی با ترکیبی از دو تصویر ماموریت آپولو ...

ریحانه ولی‌پور
نوشته شده توسط ریحانه ولی‌پور | ۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۳۰

اگر با عینک سه بعدی خود به تصویر امروز ناسا نگاه کنید، می‌توانید نمایی استریو از مدارگرد ماه ماموریت آپولو ۱۱ (Apollo 11) ببینید. این تصویر سه بعدی با ترکیبی از دو تصویر ماموریت آپولو در آرشیو ناسا ساخته شده که مایکل کالینز آن را ثبت کرده است.

این تصویر مرحله ارتفاع‌گیری ماه‌نورد آپولو ۱۱ را نشان می‌دهد که به نام عقاب (Eagle) شناخته می‌شد. در اینجا ماه‌نورد عقاب در مسیر خود به سمت ماژول فرماندهی در مدار ماه است که با طلوع زمین از افق ماه همزمان شده است.

این تصویر چه چیزی نشان می‌دهد؟

در این لحظه‌ای که به ثبت رسیده است، فضانوردان نیل آرمسترانگ (Neil Armstrong) و باز آلدرین (Buzz Aldrin) سوار بر ماه‌نورد عقاب هستند که پس از اولین پیاده‌روی انسان روی ماه به زمین بازمی‌گردند.

ناحیه تیره‌ای که از پشت آن زمین در حال طلوع است، دریای اسمیت (Mare Smythii) است که کمی پایین‌تر از استوای ماه و در شرقی‌ترین نقطه سمت نزدیک ماه (near side of the Moon) قرار دارد. ناسا نام این دریا را به افتخار منجم بریتانیایی ویلیام هنری اسمیت (William Henry Smyth) برای تلاش‌های او در تهیه جدول‌های هیدروگرافیکی، نجومی و ترجمه و انتشار آثار ارزشمند او نامگذاری کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی