ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

ناتینگ فون
تکنولوژی

کالبدشکافی گوشی شفاف ناتینگ فون 1 از قابلیت تعمیرپذیری پایین آن حکایت دارد [تماشا کنید]

کالبدشکافی ناتینگ فون 1 اجزای داخلی این گوشی شفاف را نشان می‌دهد.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۸ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۶:۰۰

چندین هفته پیش شرکت جدید هم‌بنیانگذار وان پلاس، «کارل پی» از اولین گوشی هوشمندش رونمایی کرد؛ موبایلی که ناتینگ فون 1 نام دارد و پنل پشتی‌اش بطور شفاف طراحی شده است. حالا شاهد انتشار ویدیوی کالبدشکافی ناتینگ فون 1 هستیم.

ناتینگ فون 1 برخلاف برخی انتظارات یک گوشی پرچمدار نیست و با محصولی میان‌رده روبه‌رو هستیم. با این حال محصول شرکت ناتینگ توانسته بخاطر طراحی متفاوت و رابط کاربری اختصاصی‌اش، توجهات زیادی را به خودش جذب کند و همین موضوع کالبدشکافی آن را می‌تواند به موضوعی جذاب تبدیل سازد.

کالبدشکافی ناتینگ فون 1

یک کانال یوتیوب به نام «PBK Reviews» ویدیوی کالبدشکافی این گوشی هوشمند را منتشر کرده که آن را در ادامه می‌بینید:

در این ویدیو تک تک قطعات اولین گوشی شرکت ناتینگ از یکدیگر جدا می‌شوند تا به قطعات داخلی آن مانند سنسورهای دوربین و باتری برسیم. البته در نهایت قطعات دوباره در کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و گوشی به حالت اولیه‌اش بازمی‌گردد، البته این کار چندان راحت هم نیست.

در حقیقت اگر کاربری بخواهد این گوشی را باز و دوباره سرهم کند، باید حسابی مراقب باشد چرا که امکان آسیب رسیدن به قطعات داخلی آن وجود دارد. این گوشی در پایان از سوی کانال PBK Reviews امتیاز تعمیرپذیری 3 از 10 دریافت کرده که همین امتیاز نشان‌دهنده وضعیت نه چندان مناسب این دستگاه در زمینه تعمیر است.

ناتینگ فون 1 به نمایشگر 6.55 اینچی OLED با رفرش ریت 120 هرتز و رزولوشن فول اچ‌دی پلاس مجهز شده و از تراشه اسنپدراگون +778G بهره می‌برد. ناتینگ برای این گوشی هوشمند از اندروید 12 به همراه رابط کاربری اختصاصی Nothing OS استفاده کرده و روی پنل پشتی‌اش دوربین دوگانه با سنسور اصلی 50 مگاپیکسلی قرار داده است.

این گوشی هوشمند هم اکنون در برخی بازارها با قیمت پایه 399 پوند برای نسخه مجهز به 8 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی