ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شبکه برق
تکنولوژی

شبکه برق جدید چین به کمک هوش مصنوعی قطعی‌ها را در چند ثانیه برطرف می‌کند

چین با استفاده از هوش مصنوعی شبکه برق جدیدی ساخته که می‌تواند در عرض چند ثانیه اختلال‌ها و قطعی را برطرف کند.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۱

مهندسان چین شبکه برق جدیدی ساخته‌اند که برای رفع سریع اختلالات و قطعی‌ها از سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی استفاده می‌کند. این سیستم‌ها اجازه می‌دهند شبکه در عرض چند ثانیه دوباره فعال شود، در حالی که قبلا راه‌اندازی مجدد شبکه 6 تا 10 ساعت طول می‌کشید.

به گزارش خبرگزاری SCMP، شرکت دولتی مدیریت شبکه برق در چین به تازگی از سیستم جدیدی مبتنی بر هوش مصنوعی رونمایی کرده که می‌تواند ظرف سه ثانیه مشکلات مربوط به شبکه را برطرف کند. البته این سیستم همه جا قابل استفاده نیست و فعلا به‌صورت آزمایشی در شهر کوچک Qitailu با بیش از 200 خانوار راه‌اندازی شده است.

این شبکه برق جدید حسگرهای متعددی دارد که هر کدام برای خود دارای یک مغز جداگانه هستند. با این سازوکار، شبکه می‌تواند به‌طور خودکار بهینه‌ترین و قابل استفاده‌ترین مسیر را برای ارائه برق انتخاب کند. در این شبکه نیازی به مداخله انسان نیست و می‌توان امور مربوط به مدیریت شبکه را با سرعت بسیار بیشتری انجام داد.

شبکه برق چین

شبکه برق جدید چین در رفع خطا سرعت بسیار بالایی دارد

این سیستم طوری طراحی شده که به محض بروز هرگونه مشکل می‌تواند به‌سرعت فرآیند ترمیم خود را آغاز کند. این فرآیند شامل کشف محل ایراد، ایزوله‌سازی ایراد و بازگشت برق به شبکه است. یکی از اهالی محلی Qitailu به روزنامه دولتی چین می‌گوید: «حالا قطعی دیگر تقریبا اهمیتی ندارد. برق به محض قطع شدن برمی‌گردد و به هیچ وجه بر زندگی و کار مردم اثر نمی‌گذارد.»

یکی از مهندسان ارشد شرکت دولتی شبکه برق چین می‌گوید در شبکه‌های فعلی در هنگام بروز اختلال یک کد خطای بزرگ تولید می‌شود که اپراتورها باید آن را شناسایی کرده و بعد راه‌حلی برایش پیدا کنند. اما در این سیستم جدید، هوش مصنوعی با استفاده از پردازش زبان طبیعی مفهوم کد خطا را بسیار سریع‌تر دریافت می‌کند.

این هوش مصنوعی هم مثل همه هوش مصنوعی‌های مورد استفاده در شبکه برق، اطلاعات زیادی را از حسگرهای مختلف می‌گیرد تا بهتر بتواند مشکل قطعی برق را برطرف کند. مهندس شرکت برق چین می‌گوید انتظار می‌رود که به زودی حتی کوچک‌ترین مناطق این کشور هم به این سرویس دست پیدا کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • realtime
    realtime | ۹ مرداد ۱۴۰۱

    ولی خب ما فقط بلدیم از ابزار های فیلترشون الگو برداری کنیم

مطالب پیشنهادی