ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

شال هوشمند منچستر سیتی
تکنولوژی

منچستر سیتی با یک شال هوشمند احساسات طرفدارانش را بررسی می‌کند

منچستر سیتی به صورت آزمایشی یک شال هوشمند را به تعدادی از هواداران خود داده تا از حس و حال آن‌ها در خلال بازی‌های تیم آگاه شود.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۰۰

باشگاه فوتبال منچستر سیتی می‌خواهد با استفاده از یک شال هوشمند موسوم به The Connected Scarf دریابد که طرفدارانش در حین بازی‌ها چه حس و حالی دارند. این شال که فعلا به‌صورت آزمایشی و محدود ارائه شده، دارای مجموعه‌ای از حسگرهاست و اطلاعات خود را به سرورهای باشگاه می‌فرستد.

بر اساس اطلاعات وب‌سایت منچستر سیتی، این باشگاه شال هوشمند خود را به‌صورت آزمایشی در اختیار شش طرفدار قرار داده و بیش از 120 لحظه پرهیجان را در طول یک بازی 90 دقیقه‌ای ثبت کرده است. در صفحه مربوطه آمده: «این شال مجموعه‌ای از اندازه‌گیری‌های روانی از جمله ضربان قلب، دمای بدن و برانگیختگی احساسی را ثبت می‌کند و اطلاعات مستدلی را درباره احساسات طرفداران در لحظات مختلف بازی‌ها در اختیار ما قرار می‌دهد.»

این باشگاه در نهایت می‌خواهد از این اطلاعات برای ایجاد تجربه‌های سفارشی و خاص استفاده کند، با این حال هنوز گفته نشده که این تجربه‌ها دقیقا چه خواهند بود. شال هوشمند منچستر سیتی از یک ماژول حسگر پوشیدنی EmotiBit استفاده می‌کند که سنسورهایی مشابه سایر محصولات پوشیدنی موجود در بازار دارد.

شال هوشمند منچستر سیتی

شال هوشمند منچستر سیتی چه چیزهایی را اندازه‌گیری می‌کند؟

این دستگاه افزون بر حسگر دمای بدن، ضربان قلب و شتاب‌سنج، دارای EDA است که از طریق اندازه‌گیری میزان تعریق به تشخیص استرس می‌پردازد. این فناوری مشابه چیزی است که پیش‌تر از سوی FitBit Sense برای استفاده در محصولات پوشیدنی مصرفی ساخته شده بود.

تفاوت مهم شال منچستر سیتی با سایر محصولات پوشیدنی در این‌جاست که اطلاعات آن برای کاربر تولید نمی‌شود. ظاهرا این اطلاعات فعلا فقط در اختیار خود باشگاه و شرکت سیسکو قرار می‌گیرد که در ساخت این شال مشارکت داشته است. منچستر سیتی هنوز اعلام نکرده که پس از عبور از مرحله آزمایشی، چگونه نگرانی‌های مربوط به حریم خصوصی را برطرف خواهد کرد و چقدر از اطلاعات کاربران را در اختیار شرکای تجاری خود از جمله Octagon UK و Unit9 قرار می‌دهد.

فعلا اطلاعات زیادی درباره شال هوشمند این باشگاه در دسترس نیست، اما گفته شده که این محصول برای فصل آینده در اختیار تعدادی از هواداران منچستر سیتی و نیویورک سیتی اف‌سی که باشگاه خواهرخوانده آن‌هاست، قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی