ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

رانا پلاس استاندارد ایمنی عابر پیاده را کسب کرد 

سالانه بیش از 270000 هزار عابر پیاده در سراسر دنیا جان خود را در اثر تصادفات رانندگی از دست می‌دهند. این تعداد 22 درصد کل تلفات رانندگی را تشکیل می‌دهد. از این رو موضوع ایمنی ...

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۰۰

سالانه بیش از 270000 هزار عابر پیاده در سراسر دنیا جان خود را در اثر تصادفات رانندگی از دست می‌دهند. این تعداد 22 درصد کل تلفات رانندگی را تشکیل می‌دهد. از این رو موضوع ایمنی عابرین پیاده بسیار حائز اهمیت است. در ایران بیش از 30 درصد تصادفات و نیز 23 درصد تلفات رانندگی را عابران پیاده تشکیل می‌دهند. این آمار گرچه در دیگر استان‌های کشور متفاوت است، اما وجه اشتراک تمامی آن‌ها در قابل توجه بودن شمار عابرانی است که به وسیله تصادف با خودرو جان خود را از دست داده‌اند. حالا و در پی اجباری شدن استانداردهای 85 گانه، خودروسازان داخلی نیز چند وقتی است که فکر اخذ استاندارد تست تصادف با عابر پیاده افتاده اند و ظاهرا پس از صدور مجوز برای تارا، حالا رانا پلاس ایران خودرو موفق به پشت سر گذاشتن این تست شده است.
محسن رضایی‌منش با بیان این‌که استانداردهای روز دنیا، علاوه بر تامین ایمنی سرنشینان خودرو در حین تصادفات جاده‌ای، توجه ویژه‌ای به ایمنی عابر پیاده دارند، گفت: «آزمون ایمنی عابر پیاده که بر اساس استاندارد به روز و بین‌المللی ECE R127  انجام می‌شود، شبیه‌سازی تصادف خودرو با عابر پیاده با سرعت 40 km/h است.»
این آزمون دارای دو بخش اصلی ضربه‌های سر و پا است و برخورد سر عابر پیاده با نقاط مختلف در موتور و  برخورد پای عابر پیاده با نقاط مختلف سپر خودرو، شبیه سازی شده و مورد آزمون قرار می‌گیرد که باید نیروها و ضربه‌های وارد شده به سر و پای عابر پیاده، در محدوده‌های مجاز تعیین شده قرار گیرند.
رضایی‌منش با بیان این‌که با تلاش تیم مهندسی و مرکز تحقیقات ایران خودرو، ارتقای کیفیت و افزایش استاندارد رانا پلاس در دستور کار قرار گرفت، گفت: «خوش‌بختانه این خودرو با ارتقا و بهبود عملکرد در تست مربوط در ناحیه سپر در جذب انرژی‌های برخورد، موفق شد آزمون ایمنی عابر پیاده را با موفقیت پشت سر گذارد و تمامی الزامات استاندارد بین المللی ECE R127 را برآورده کند.»

معاون تحقیقات، طراحی و تکوین محصول ایران‌خودرو ادامه داد: «این آزمون، در مرکز تست معتبر اروپایی و با حضور بازرسان و نمایندگان قانونی مرجع صدور تاییدیه E mark انجام شده و مورد تایید قرار گرفت و مراحل فنی و قانونی صدور تاییدیه E mark کارسازی شده و در حال انجام است.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی