ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

افراد ناشنوا با این عینک هوشمند می‌توانند مکالمات را بخوانند [تماشا کنید]

شرکت XRAI Glass عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ای ساخته که مکالمات را برای افراد ناشنوا به متن تبدیل می‌کند.

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۳:۳۰

شرکت XRAI Glass عینک هوشمند واقعیت افزوده‌ای ساخته که مکالمات را به صورت لحظه‌ای برای افراد ناشنوا به متن تبدیل می‌کند تا بتوانند مکالمات را بخوانند.

این عینک هوشمند واقعیت افزوده که به گوشی هوشمند متصل می‌شود، به گفته سازنده‌اش اولین در نوع خود به حساب می‌آید و می‌خواهد به افراد ناشنوا در ارتباطات روزانه کمک کند. این عینک به صورت لحظه‌ای صدا را به متن تبدیل می‌کند و روی شیشه روبه‌روی کاربر به نمایش می‌گذارد.

عینک هوشمند ناشنوا

نرم افزار تشخیص صدای مورد استفاده برای این عینک حتی می‌تواند فردی که حرف می‌زند را شناسایی کند. XRAI Glass امیدوار است در آینده بتواند زبان‌های مختلف را ترجمه کند و تا سال 2023 این محصول را در اختیار 70 هزار نفر قرار دهد.

عینک هوشمند برای افراد ناشنوا

این کمپانی ویدیویی از این محصول منتشر کرده که در آن یک زن ناشنوا برای اولین بار از آن استفاده می‌کند. این فرد که دیانا نام دارد، برای برقراری ارتباط با دیگران از زبان اشاره استفاده می‌کند، اما زمانی که متن مکالمات را روی نمایشگر می‌بیند، حیرت‌زده می‌شود.

مدیرعامل XRIA Glass، «دن اسکارف» می‌گوید به فناوری که توسعه داده‌اند، افتخار می‌کند:

«ما به توانایی این فناوری نوآورانه که می‌تواند زندگی افراد ناشنوا و کم‌شنوا را بهبود دهد، افتخار می‌کنیم. این افراد می‌توانند با این فناوری به حداکثر پتانسیل‌شان دست پیدا کنند. افراد می‌توانند با استفاده از این عینک در هنگام انجام کارهای مختلف مانند آماده کردن غذا یا پیاده‌روی با دوستان، با دیگران ارتباط برقرار کنند.»

عینک هوشمند ناشنوا

شرکت بریتانیایی XRAI Glass برای تجاری‌سازی این عینک با Nreal همکاری داشته و حالا آزمایش‌های عمومی آن شروع شده‌اند. این کمپانی با استفاده از این آزمایش‌ها، محصولش را بهبود می‌دهد و از افراد یاد می‌گیرد.

این عینک هوشمند مخصوص افراد ناشنوا با قیمت 483 دلار به فروش می‌رسد و امکان خریداری آن وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی