ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودروی شیائومی
خودرو

پروژه 10 میلیارد دلاری خودروی شیائومی با موانع رگولاتوری روبرو شد

کسب و کار خودروی شیائومی که قرار است در سال 2024 اولین محصول خود را معرفی کند، در کسب مجوز از رگولاتورهای چینی دچار مشکل شده است.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۹ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۱:۳۰

شیائومی در مسیر کسب مجوزهای لازم برای آغاز کسب و کار خودروی برقی خود دچار مشکل شده است. این شرکت ظاهرا چند ماهی است که پروژه 10 میلیارد دلاری خود را به رگولاتورهای مربوطه می‌برد اما فعلا در جلب رضایت آن‌ها توفیقی نداشته است.

به گزارش منابع آگاه به ماجرا و به نقل از بلومبرگ، شیائومی چند وقتی است که با مسئولان کمیسیون توسعه و اصلاحات ملی چین دیدار داشته، اما موفقیتی به دست نیاورده است. ورود به بازار خودروهای برقی آخرین ماجراجویی «لی جون»، هم‌بنیان‌گذار این غول چینی است. با این حال، هرچه آغاز فعالیت‌های این کسب و کار بیشتر به تعویق بیفتد، رقبا برای پیشی گرفتن از این شرکت فرصت بیشتری خواهند داشت.

شیائومی پس از کسب موفقیت‌های چشمگیر در بازار موبایل اکنون در حال ورود به بازار خودروهای برقی است و می‌خواهد با شرکت‌هایی مثل BYD و Nio رقابت کند. لی جون امیدوار است که مهارت‌های این شرکت در زمینه فناوری‌های متصل و وجود جامعه طرفداران پرشمار این برند به آن‌ها کمک کند تا شانس خوبی در این بازار داشته باشند.

خودروی شیائومی

معرفی اولین خودروی شیائومی به تعویق می‌افتد؟

حالا اگرچه برخی از مدیران شیائومی امیدوارند که مسئولان بالاخره به این شرکت چراغ سبز نشان دهند، اما بقیه نگرانند که این فرآیند برنامه‌های شرکت را به تعویق بیندازد. این غول چینی در ماه سپتامبر 2021 کسب و کار اتومبیل‌های برقی خود را ثبت کرد تا بتواند برای آغاز فعالیت‌هایش درخواست مجوز کند. با این وجود، آن‌ها هنوز موفق به دریافت این مجوز نشده‌اند.

لی جون گفته بود که می‌خواهد ظرف مدت 10 سال 10 میلیارد دلار هزینه کند تا این پروژه آغاز شود. تحلیل‌گران معتقدند که موانع قانونی در برابر شیائومی احتمالا باعث می‌شود که برنامه این شرکت برای رونمایی از اولین خودروی آن‌ها به سال 2024 نرسد. به دنبال انتشار این اخبار، ارزش سهام شیائومی در روز جمعه 5.4 درصد در بازار هنگ کنگ افت پیدا کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی