ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

خودرو

تشویق خودروسازان به داخلی سازی ۹۰ درصدی قطعات خودرو برای کاهش شدت تحریم

دور دوم تحریم‌های ظالمانه آمریکا که به‌ طور ویژه صنعت خودروسازی کشورمان را نشانه گرفت، مسوولان کشورمان را بر آن داشت تا با حمایت از ساخت داخلی قطعات و محصولات، مانع از زمین‌گیر شدن این ...

غزاله زاهدی
نوشته شده توسط غزاله زاهدی | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۳۰

دور دوم تحریم‌های ظالمانه آمریکا که به‌ طور ویژه صنعت خودروسازی کشورمان را نشانه گرفت، مسوولان کشورمان را بر آن داشت تا با حمایت از ساخت داخلی قطعات و محصولات، مانع از زمین‌گیر شدن این صنعت شوند. بومی‌سازی و داخلی سازی قطعات خودرو با توجه به تشدید چالش‌های تولید خودرو در کشور، از طرف وزارت صنعت، معدن و تجارت به شدت در حال پیگیری است. این در وضعیتی است که با توجه به فرآیند پیچیده داخلی‌سازی، فراهم بودن زیرساخت‌ها به ویژه در تولید قطعات پیشرفته امری لازم و ضروری به نظر می‌رسد.
محمدرضا نجفی منش، رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیروی محرکه و قطعه سازان خودرو کشور اظهار کرد: «اگر تولید قطعات صنعت خودروسازی در کشور به 90 درصد برسد دیگر هیچ کشوری نمی‌تواند صنعت خودروسازی ایران را تحریم یا تهدید به نابودی کند. در واقع صنعت خودروسازی ایران نخستین صنعتی بود که در زمان اوباما و ترامپ تحریم شد، چون به اهمیت صنعت خودروسازی به خوبی واقف بودند و آمریکایی‌ها به دنبال نابودی صنعت خودرو در کشور بودند.»

نجفی منش در ادامه با بیان اینکه یک خودرو افزون بر 9 هزار قطعه تشکیل شده است، گفت: «به طور کلی در ساخت یک خودرو بیش از 60 نوع فناوری به کار می‌رود. طبق آمار وزارت صمت، هزار و 500 قطعه ساز در کشور وجود دارد که قطعات مورد نیاز صنعت خودروسازی و بازار لوازم یدکی خودرو در داخل را تأمین می‌کنند. این درحالیست که تعمیرگاه‌ها در کشور اغلب تعویض کار هستند و متأسفانه تعویض کاران جایگزین تعمیرکاران خودرو شده اند که این موضوع هزینه زیادی را روی دست مردم می‌گذارد.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MK
    MK | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    فکر کن از دیوار سفارت یه کشور بری بالا (حتی اگه مایل به داشتن سفارت یه کشور نیستیم باید بگی خودتون جمعش کنین نه مثل عقب افتاده‌های وحشی بری از دیوار بالا)، بعد بگی مرگ بر اون کشور بعد بگی هیچ غلطی هم نمیتونی بکنی!! بعد که تحریم کرد بگی چقدر کارت ظالمانست! نه الان میاد تشکر میکنه بابت این کارا ازمون.

مطالب پیشنهادی