ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اینترنت و شبکه

سریال بی‌پایان اختلال اینترنت ادامه دارد

اختلالی که از ظهر امروز حادث شده ناشی از آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه8 مخابرات تهران است.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۳

اختلال و کندی اینترنت طی یک سال گذشته به امری طبیعی در کشور تبدیل شده است. طی جدیدترین اختلال به وجود آمده از حوالی ساعت 14 امروز، به علت آتش‌سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه 8 مخابرات تهران، دسترسی بسیاری از کاربران برخی اپراتورهای اینترنت مختل شده است.

از ظهر امروز شاهد جدیدترین قسمت از سریال اختلال در اینترنت کشور هستیم. رصد وضعیت ارتباطات اینترنت کشور نشان می‌دهد طی 2 ساعت گذشته اینترنت ثابت چندین شرکت قطع شده یا با اختلال جدی رو به رو شده است. شبکه موبایل نیز برای بعضی از کاربران در برخی از مناطق تهران از دسترس خارج شده و علی‌رغم نمایش آنتن، امکان برقراری تماس وجود ندارد.

رصد آروان

رادار نت‌بلاکس نیز کاهش 21 درصدی سطح دسترسی و اختلال در اینترنت ایرانسل و گیت‌وی شرکت ارتباطات زیرساخت را نشان می‌دهد.

اختلال اینترنت

آن طور که شرکت مخابرات ایران گزارش کرده است، اختلال پیش آمده ناشی از آتش سوزی در یکی از حوضچه‌های ارتباطی منطقه 8 مخابرات تهران است و کارشناسان مخابراتی مشغول فعالیت به منظور رفع سریع این اختلال‌ها هستند.

شنیده‌های دیجیاتو از برخی مدیران شرکت‌های ارائه دهنده اینترنتی حکایت از آن دارد که این حوضچه مخابراتی محل عبور تعداد بسیار بالایی از فیبرهای مخابرات و زیرساخت بوده است. حدود 2700 تار فیبر از این حوضچه عبور کرده‌ و احتمالا دلیل اختلال در شبکه در مناطقی به جز تهران نیز به همین موضوع بازمی‌گردد.

این برای دومین بار در چند ماه گذشته است که آتش‌سوزی موجب اختلال در اینترنت کشور شده است. پیش از این و در اسفند 1400، آتش‌سوزی در شرکت زیرساخت دسترسی به اینترنت کشور را مختل کرد.

همچنین هفته گذشته و آنچه که قطعی برق عنوان شده بود موجب اختلال اینترنت برای ساعاتی از ابتدای روز شده بود. اختلالی که با عذرخواهی وزیر ارتباطات همراه شد و او وعده داده بود تا ضمن پیگیری علت حادثه، تمهیدات لازم برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه در این مرکز و سایر مراکز اصلی ارتباطات کشور اندیشیده شود؛ اما طی 7 روز مجددا شاهد اختلال گسترده در اینترنت کشور هستیم.

این اختلال‌ها البته جدای از نارضایتی مردم از وضعیت شبکه و کیفیت اینترنت است. وضعیتی که گرچه زارع‌پور با استناد به آمارهای Speed Test اعتقاد دارد نسبت به روزهای اول صدارتش، بهتر هم شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • AVATAR εїз
    AVATAR εїз | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام. مشکل فقط تهران نیست من بندر عباس زندگی میکنم . اینجا همیشه اینترنت مشکل داره .اولش فکر میکردم از گوشی منه اما دیدم بقیه دوستای منم این مشکل رو دارن. اینترنت وای فای که نمیشه اصلا روش حساب کرد. فقط دزدی از مردم بیچاره. کیفیت اینترنت پایین میاد هزینه اینترنت رو میبرن بالا ‌. جالب اینجاست توی خرید بسته اینترنت وای‌فای زده ۱۶ گیگ بر ثانیه ‌، اما ۵۱۳ کیلوبایت هم کار نمبده . همش دزدی فقط پول میگیرن

  • کمال نجاتیان
    کمال نجاتیان | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    سلام
    شما خودتونو گول می زنید که می گید اینترنت فقط در تهران قطعه؟ من در تربت حیدریه زندگی می کنم از دیروز ظهر اینترنت ایرانسل قطعه ... همراه اول هفته پیش کلا قطع شد. ... خوش به حالتون که فقط تهران رو می بینید

مطالب پیشنهادی