ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

جدیدترین ماشین پلیس آمریکا؛ فورد F-150 برقی برای استفاده سازمانی

فورد از جدیدترین خودروی مخصوص پلیس آمریکا رونمایی کرد. این خودرو بر اساس پیکاپ الکتریکی F-150 Lighting Pro توسعه یافته و از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است. این مدل اختصاصی با نسخه استاندارد تفاوت‌هایی دارد ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

فورد از جدیدترین خودروی مخصوص پلیس آمریکا رونمایی کرد. این خودرو بر اساس پیکاپ الکتریکی F-150 Lighting Pro توسعه یافته و از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است. این مدل اختصاصی با نسخه استاندارد تفاوت‌هایی دارد و برای هماهنگی با کاربردهای پلیس تغییراتی در قسمت‌های مختلف آن اعمال شده است.

خودروی پلیس آمریکا

تازه‌ترین آورده فورد برای نیروهای پلیس پسوند SSV را در نام خود دارد. برای جلوگیری از صدمه دیدن، میله‌های بسیار مقاومی در جلوی سپر این خودرو نصب شده است. برای اشاره به پیشرانه الکتریکی، این پیکاپ عبارت‌های مخصوصی را روی بدنه و شیشه جلوی خود دارد. سقف هم میزبان چراغ‌های پلیسی با فناوری LED است.

در داخل کابین صندلی‌های دارای پوششی مقاوم هستند. برای اینکه ورود و خروج نیروهای پلیس تسهیل شود، از حجم لبه‌های کناری صندلی‌ها کاسته شده و آنها حالتی نیمکت‌مانند پیدا کرده‌اند. صندلی‌های عقب به همراه کف اتاق به پوشش مخصوص وینیل مجهز هستند تا شستشو و تمیز کردن آنها آسان‌تر باشد.

خودروی مخصوص پلیس آمریکا

داشبورد فورد F-150 Lightning Pro SSV در پشت فرمان میزبان یک نمایشگر بزرگ 12 اینچی است. یک نمایشگر دیگر با همین ابعاد در قسمت میانی برای کنترل سیستم اینفوتینمنت SYNC4 نصب شده است. داشبورد این خودرو یک پنل ویژه نیز برای نصب تجهیزات پلیس دارد.

خودروی مخصوص پلیس آمریکا

با آنکه F-150 Lightning Pro SSV یک خودروی مخصوص پلیس است، اما برخی تجهیزات و سیستم‌های استاندارد در آن حفظ شده؛ سیستم کمک رانندگی Co-Pilot 360 و قسمت بار موسوم به Ford Pro جزو این موارد هستند. این پیکاپ به ژنراتور Pro Power و منبع تغذیه 220 آمپری نیز مجهز بوده و صندوق جلوی آن گنجایشی 400 لیتری را ارائه می‌کند.

فورد تاکید دارد F-150 Lightning Pro SSV طوری طراحی شده که نیازهای ویژه دپارتمانی را برطرف کند. به عبارت دیگر این خودرو برای تعقیب و گریز نبوده و بیشتر جهت انتقال مامورین به صحنه تصادفات یا محل وقوع جرایم و همچنین بکسل کردن تریلر یا قایق مناسب است. 

خودروی مخصوص پلیس آمریکا

جدیدترین خودروی پلیس آمریکا در دو نسخه استاندارد و برد طولانی تولید می‌شود. نسخه استاندارد پیشرانه‌ای با 452 اسب بخار قدرت داشته و می‌تواند تا 7,700 پوند یا حدود 3.5 تن بار را به دنبال خود بکشد. پیشرانه نسخه برد طولانی 580 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و ظرفیت کشش باری به وزن 10,000 پوند یا 4.5 تن را دارد. در هر دو نسخه میزان گشتاور پیشرانه 1,051 نیوتن متر است و هر چهار چرخ محرک هستند.

نیت اسکارسن (Nate Oscarson) مدیر بخش فروش سازمانی فورد نسبت به تحویل اولین پیکاپ الکتریکی آمریکا به پلیس ابراز افتخار کرده و گفته تکنولوژی‌های بسیار پیشرفته این پیکاپ می‌تواند کارایی پرسنل پلیس را افزایش دهد. وی به تکنولوژی Pro Power Onboard اشاره کرده و افزوده نیروهای پلیس می‌توانند از آن به عنوان یک منبع الکتریسیته برای تامین روشنایی در تصادفات رخ داده در شب استفاده کنند. آقای اسکارسن اضافه کرده استفاده پلیس از F-150 Lightning Pro SSV باعث کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی