ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

کمک بیش از 2 میلیون دلار در قالب رمزارز به روسیه برای خرید تجهیزات نظامی

روسیه در پی حمله به اوکراین 2.2 میلیون دلار کمک مالی در قالب بیت کوین و اتریوم دریافت کرده است.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

به گزارش Chainalysis به نظر می‌رسد روسیه نیز در جریان حمله نظامی به اوکراین مورد توجه طرفداران خود قرار گرفته و 2.2 میلیون دلار کمک مالی به رمزارزهای عمدتا بیت کوین و اتریوم دریافت کرده است.

براساس این گزارش، 54 سازمان طرفدار و حامی روسیه در حدود 2.2 میلیون دلار بیت کوین، اتریوم، تتر، لایت کوین و دوج کوین به روسیه اهدا کرده‌اند تا این کشور بتواند تجهیزات جنگی را برای گروه های شبه نظامی در منطقه دونباس اوکراین فراهم کند. این مناطق در تحریم OFAC قرار دارند.

بیت کوین

کمک مالی در قالب رمزارز به روسیه

روس‌ها از کمک‌های مالی کریپتویی برای خرید تجهیزات جنگی استفاده کرده‌اند. طبق گزارش  Chainalysis، این کمک‌ها توسط گروه‌های طرفدار روسیه برای خرید تسلیحات، هواپیماهای بدون سرنشین، جلیقه‌های ضد گلوله، دستگاه‌های ارتباطی و سایر تجهیزات نظامی استفاده می‌شود. این شرکت اطلاعاتی بلاک چین توضیح می‌دهد که گروه‌های شبه‌نظامی از طریق شبکه های اجتماعی موضوع کمک مالی را رسانه ای کرده اند. برای مثال، بیانیه‌ای از طرف یکی از اکانت‌های شبکه‌های اجتماعی طرفدار روسیه منتشر شد که در آن به درخواست کمک مالی برای خرید پهپاد اشاره شده بود.

در یکی از اکانت‌ها برای خرید پهپاد درخواست کمک مالی 150 هزار روبل مطرح شده است و به این موضوع اشاره شده که برای تصویربرداری به این پهپاد نیاز است. به صورت مشابهی، گروه‌های دیگری نیز برای خرید تجهیزات پزشکی مانند کیت‌های کمک‌های اولیه و پک های پزشکی درخواست هایی را در شبکه های اجتماعی مطرح کرده  و از طرفداران روسیه خواسته‌اند این کمک ها را در قالب رمزارز پرداخت کنند.

به گزارش  Chainnalysis با وجودی که این کمک‌های کریپتویی رقم بالایی ندارند ولی می‌توانند تاثیرگذاری روانی خوبی داشته باشند. از سوی دیگر چنین کمک‌هایی می‌تواند در شرایط تحریم‌هایی به وجود آمده برای روسیه موثر باشد و راهی برای دور زدن تحریم‌های آمریکا باز می‌‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ مرداد ۱۴۰۱

    به متجاوز به یه کشور دیگه، کمک مالی میکنن؛ چه حامی های آ.شغا.لی پیدا میشه

مطالب پیشنهادی