ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا
خودرو

فیدلیتی و دیگنیتی مجددا در بورس کالا عرضه خواهند شد؛ ۲۲ و ۲۳ آبان منتظر باشید

پس از مدت ها کشمکش گویا سرانجام عرضه خودروهای بهمن موتور در بورس کالا نهایی شده است.

زهرا ملکی
نوشته شده توسط زهرا ملکی | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۵

براساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالای ایران،۱۹۶ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره و ۱۹۶ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره روز یکشنبه ۲۲  آبان‌ماه و همچنین ۱۹۲ دستگاه دیگنیتی روز دوشنبه ۲۳ آبان در بورس کالا عرضه خواهد شد و مبلغ پیش‌پرداخت برای این خودروها نیز ۳۰ درصد مبلغ پایه است.

از ۱۹۶ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره، ۹۸ دستگاه به رنگ سفید و ۹۸ دستگاه مشکی خواهد بود و قیمت پایه نیز برای هر دو رنگ، ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها جمعا ۱۷۱ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۷  ریال اضافه می‌شود.

همچنین ۱۹۶ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره شامل ۹۸ دستگاه سفید و ۹۸ دستگاه مشکی به قیمت پایه ۷۷۲ میلیون تومان روی تابلو عرضه می‌رود. به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش، سایر هزینه‌ها جمعا ۱۷۳ میلیون و ۹۱۹ هزار و ۲۷ ریال اضافه می‌شود.

دیگنیتی‌های مذکور در رنگ سفید با تریم مشکی و قرمز عرضه خواهند شد. قیمت پایه نیز برای این محصولات ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعلام شده است. به قیمت فوق، هزینه‌های دیگری همچون ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده بر مبنای قیمت نهایی فروش و سایر هزینه‌ها جمعا ۳۹۴ میلیون و ۴۱۹ هزار و ۲۷ ریال افزوده می‌شود.

بخشنامه فروش خودروهای دیگنیتی و فیدلیتی در بورس کالا [به روز رسانی] - مرداد ۱۴۰۱

شرایط عرضه خودروهای دیگنیتی پرایم، فیدلیتی پرایم تیپ 1 و 2 از روز چهارشنبه مورخ 1401/05/26 تا پایان همان روز در بورس کالا به شرح جدول ذیل و با شرایط اعلام شده در اطلاعیه عرضه، ارائه میگردد.

عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در مرحله دوم حراج خودرو در بورس کالا [به روز رسانی] - ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

ظاهرا مشکل شورای عالی بورس با وزارت صمت حل شده و در مرحله دوم حراج خودرو، شاهد عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا خواهیم بود. این دوره از تاریخ ۲۶ مردادماه آغاز می‌شود.

بورس کالا در تاریخ ۲۱ تیرماه گذشته توانست جواز عرضه خودرو را از وزارت صمت دریافت کند. این بستر در خردادماه به بهانه مشکلات حقوقی و نقص قانون قیمت‌گذاری دستوری مورد انتقاد قرار گرفت و کمی بعد توقیف شد.

مرحله دوم حراج با عرضه فیدلیتی و دیگنیتی در بورس کالا به عنوان محصولات ممتاز گروه بهمن موتور آغاز می‌شود. طبق گزارش‌های به دست آمده، ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی و ۳۵۰ دستگاه فیدلیتی در بورس کالا در دسترس متقاضیان قرار می‌گیرند.

جزئیات فروش این محصولات بر اساس اطلاعیه بازار فیزیکی بورس کالا عبارت است از ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی پرایم سفیدرنگ، ۱۲۵ دستگاه دیگنیتی پرایم مشکی‌رنگ، ۸۵ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره تیپ یک مشکی‌رنگ، ۹۰ دستگاه فیدلیتی ۵ نفره سفیدرنگ، ۸۵ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره تیپ یک مشکی‌رنگ و ۹۰ دستگاه فیدلیتی ۷ نفره سفیدرنگ.

خودروهای دیگنیتی پرایم با قیمت ۸۲۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در دسترس خریداران قرار می‌گیرند. حال آنکه فیدلیتی های 5 نفره با قیمت ۷۵۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و فیدلیتی های ۷ نفره با قیمت ۷۷۲ میلیون تومان عرضه می‌شوند.

در تاریخ ۲۶ مردادماه با مراجعه به سایت بورس کالا می‌توان برای خرید خودروهای متعدد اقدام کرد. البته هر کد ملی مجاز به ثبت سفارش و خرید تنها یک دستگاه خودرو است. صدور سند و شماره‌گذاری خودرو نیز تنها برای خریدار اصلی صورت خواهد گرفت.

خریدار با توجه به قیمت نهایی فروش ملزم به پرداخت ۹ درصد مالیات بر ارزش‌افزوده و همین‌طور پرداخت هزینه‌های متعدد بابت مالیات و عوارض شماره‌گذاری، هوشمندسازی کارت خودرو، خدمات پست، تولید پلاک و هزینه شخص ثالث به بهمن موتور است. جزئیات مربوط به هزینه‌های مذکور برای خودروهای فیدلیتی و دیگنیتی پرایم را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

نوع خودرو/هزینه‌هافیدلیتیدیگنیتی پرایم
مالیات و عوارض شماره‌گذاری۱۳۳۰۰۰۰۰۰ ریال۳۵۳۵۰۰۰۰۰ ریال
هوشمندسازی کارت۴۳۵۰۰۰ ریال۴۳۵۰۰۰ ریال
خدمات پست۵۰۰۰۰۰ ریال۵۰۰۰۰۰ ریال
تولید پلاک و شماره‌گذاری۲۸۰۰۰۰۰ ریال۲۸۰۰۰۰۰ ریال
بیمه شخص ثالث۳۷۱۸۴۰۲۷ ریال۳۷۱۸۴۰۲۷ ریال

خودرو فیدلیتی با چه قیمتی در بورس کالا فروش رفت؟ [به روز رسانی] - آبان ۱۴۰۱

خودروی فیدلیتی امروز یکشنبه 22 آبان ماه در بورس کالا عرضه شد.

میزان پیش دریافت خرید برای هر خودروی فیدلیتی 25 درصد است.

اشخاصی که در عرضه‌های قبلی موفق به خرید خودرو سواری شده‌اند، امکان ثبت سفارش ندارند. هر کد بورسی صرفاً امکان ثبت سفارش روی یک کد عرضه از مجموع عرضه‌های روز انجام معامله را دارد. ثبت سفارش برای اشخاص حقوقی مُجاز نیست. 

خودرو فیدلیتی 7 نفره (سفید) با 42 درصد اختلاف نسبت به قیمت پایه یعنی یک میلیارد و 96 میلیون تومان به فروش رفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی