ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

فوجیتسو WU-X/G2
تکنولوژی

سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا با وزن 634 گرم از سوی فوجیتسو معرفی شد

محصول جدید فوجیتسو با وزنی کمتر از آیپد پرو 12.9 اینچی اپل، نمایشگری 13.3 اینچی دارد. در ادامه با مشخصات فنی این دستگاه آشنا می‌شویم.

ایمان صاحبی
نوشته شده توسط ایمان صاحبی | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۹:۴۵

فوجیتسو به تازگی بی‌سروصدا از محصول جدیدی رونمایی کرده که با وزن 634 گرم سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیاست. این دستگاه که WU-X/G2 نام دارد متاسفانه فعلا خارج از ژاپن عرضه نمی‌شود اما می‌تواند بهترین گزینه برای کسانی باشند که توانایی حمل مداوم لپ‌تاپ‌های سنگین را ندارند.

لپ‌تاپ فوجیتسو WU-X/G2 با ابعاد 307 در 197 در 15.5 میلی‌متر نسبتا بزرگ است، چون نمایشگر بزرگی دارد و از ارتباطات بالایی بهره می‌برد. این محصول که وزن آن حتی از آیپد پرو 12.9 اینچی اپل هم کمتر اعلام شده، کیبوردی با دکمه Enter بزرگ و دکمه‌های فیزیکی روی تاچ‌پد دارد.

سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا

مشخصات فنی سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا

فوجیتسو این محصول را با پردازنده نسل دوازدهم اینتل (1235U یا 1255U)، 8/16/32 گیگابایت حافظه رم LPDDR4x و حافظه داخلی 256 تا 2 ترابایتی عرضه می‌کند. لپ‌تاپ WU-X/G2 همچنین رابطی برای درایو اپتیکال خارجی دارد که ظاهرا هنوز در نزد عده‌ای از ژاپنی‌ها محبوب است.

لپ‌تاپ فوجیتسو نمایشگری 13.3 اینچی مات با رزولوشن فول اچ‌دی و وب‌کم HD دارد. از فناوری‌های ارتباطی این دستگاه می‌توانیم به بلوتوث 5.1 و وای فای 6 اشاره کنیم که با چیپست اینتل AX201 ارائه می‌شوند. محصول حاضر همچنین یک درگاه کارت‌خوان حافظه، سه درگاه USB، یک درگاه HDMI و حتی یک درگاه اترنت گیگابیت دارد. در زیر دکمه پاور هم حسگر اثر انگشت قرار گرفته است.

سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا

کاهش قابل توجه وزن این دستگاه صرفا از طریق استفاده از فیبر کربن برای بدنه حاصل شده است. البته فوجیتسو WU-X/G2 باتری کوچکی دارد که با ظرفیت 25 وات ساعتی تقریبا یک چهارم باتری لپ‌تاپ‌های سنگین‌تر است. با این حال، شرکت سازنده می‌گوید عمر باتری این لپ‌تاپ به 11 ساعت می‌رسد، هرچند تایید این ادعا فعلا ممکن نیست.

سبک‌ترین لپ‌تاپ دنیا برای مدل مجهز به پردازنده اینتل Core i7، حافظه رم 32 گیگابایتی، حافظه داخلی 2 ترابایتی و ویندوز 11 پرو با قیمت 2400 دلار به بازار می‌آید. این دستگاه همچنین با سه سال اشتراک نرم‌افزار امنیتی McAfee Livesafe عرضه می‌شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی