ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

آیفون 14
تکنولوژی

عملکرد مدل‌های پایه آیفون 14 با وجود استفاده از تراشه قدیمی، بهبود می‌یابد

ادامه سریال احتمالات مرتبط با آیفون 14 و آیفون 14 پرو

آرش تهرانی
نوشته شده توسط آرش تهرانی | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۳:۵۹

طی ماه‌های اخیر شاهد انتشار شایعات و گمانه‌زنی‌های بسیاری در خصوص سری آیفون 14 بوده‌ایم که یکی از آن‌ها استفاده از تراشه قدیمی در مدل‌های پایه است. با این وجود طبق ادعای جدیدی، همچنان با بهبود عملکرد نسبت به نسل قبلی در این محصولات روبه‌رو خواهیم شد.

گفتنی است که حدود 5 ماه پیش تحلیلگر شناخته شده حوزه محصولات اپل یعنی «مینگ-چی کو» ادعا کرد تنها مدل‌های پرو از سری آیفون 14 به تراشه A16 مجهز خواهند شد و مدل‌های پایه و مکس مانند آیفون 13 از تراشه A15 بهره خواهند برد. ادعای مذکور در ادامه نیز توسط «مارک گورمن»، خبرنگار بلومبرگ و سایر منابع دنیای فناوری تکرار شد.

این در حالی است که اکنون بنابر ادعای تازه یکی دیگر از منابع دنیای فناوری به نام ShrimpApplePro، با وجود استفاده از تراشه قدیمی A15 در مدل‌های غیر پرو از سری آیفون 14، این مدل‌ها همچنان ارتقاهایی را در زمینه عملکرد سخت‌افزاری تجربه خواهند کرد و نسبت به نسل پیشین عملکرد بهتری خواهند داشت.

‌ارتقای عملکرد آیفون 14 پایه با وجود تراشه قدیمی

اطلاعات احتمالی از تراشه به کار رفته در سری آیفون 14

با استناد به توییت این منبع مذکور ظاهرا علت ارتقای عملکرد آیفون 14 غیر پرو با وجود سخت‌افزار قدیمی، به استفاده از مودم سلولار جدید، طراحی داخلی تازه و برخی تغییرات دیگر باز‌می‌گردد.

این «تغییرات دیگر» ممکن است حافظه بیشتر را شامل شود چرا که انتظار می‌رود رم 4 گیگابایتی آیفون 13 در تمامی مدل‌های آیفون 14 با رم 6 گیگابایتی جایگزین شود. همچنین گمان می‌رود مودم جدید این سری در کنار عملکرد بهتر، کوچک‌تر و کم‌ مصرف‌تر هم باشد.

‌ارتقای عملکرد آیفون 14 پایه با وجود تراشه قدیمی

در پایان همچنین بد نیست به یکی از گفته‌های گورمن در اوایل سال جاری میلادی اشاره کنیم که طی آن ادعا کرده بود اقدام اپل در زمینه استفاده از تراشه‌های متفاوت، غیر از در معرض توجه قرار دادن مدل‌های پرو، احتمالا با کمبود جهانی تراشه نیز بی‌ارتباط نیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی