ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی: 5 هزار اینماد بدون ستاره برای کسب‌وکارها صادر شده است

بنابر آمارهای اعلام شده تنها یک درصد از کسب‌وکارها از سطح فعالیت مجاز اینماد بدون ستاره عبور کرده‌اند.

مجتبی آستانه
نوشته شده توسط مجتبی آستانه | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۵:۵۵

گزارش مرکز توسعه تجارت الکترونیکی از عبور تعداد اینمادهای بدون ستاره از 5هزار مورد خبر می‌دهد. همچنین طبق آمارها، تنها یک درصد کسب‌وکارهای خرد به سقف محدودیت مجاز رسیده‌اند.

پس از اجرای الزام اینماد کسب وکارهای اینترنتی برای پرداخت‌یارها توسط متولی شبکه پرداخت کشور در آذرماه سال 1400، اینماد بدون ستاره به عنوان راهکار پیشنهادی برای کسب وکارهای خرد مطرح و اجرایی شد.

آنطور که مرکز تتا گزارش کرده است تعداد اینمادهای بدون ستاره در بهار سال 1401 از مرز 5200 کسب‌و‌کار عبور کرد؛ با توجه به اجباری بودن اینماد برای دریافت درگاه پرداخت این آمار قابل انتظار است.

کسب‌وکارهای حوزه پوشاک، کیف و کفش و فروش محصولات و لوازم آرایشی و بهداشتی بیشترین سهم را از تعداد اینمادهای بدون ستاره صادر شده داشته‌اند.

اینماد بدون ستاره

گفتنی است آمار عبور تعداد کسب‌وکارهای دارای اینماد بدون ستاره از 5هزار مورد در حالی مطرح می‌شود که برخی کارشناسان اعتقاد دارند که این آمار دستاورد درخشانی نیست چراکه هزاران کسب‌وکار دیگر را از داشتن درگاه پرداخت، محروم کرده است.

توییت شامخی

اینماد بدون ستاره در واقع فرآیند ساده‎ شده اعطای نماد اعتماد الکترونیکی برای کسب‌وکارهای خرد است که به عنوان اولین تجربه مجوز ثبت-‌محور در کشور صرفا با احراز هویت و دامنه عملیاتی شده و ظرف چند دقیقه قابل دریافت است.

البته به منظور مدیریت ریسک ناشی از عدم انجام احرازهای دیگر در فرآیند اصلی اینماد و جلوگیری از بروز تخلفات و کلاهبرداری‌‌های گسترده، کسب وکار خرد به گونه‌ای تعریف شده که تعداد و مجموع مبلغ تراکنش‌‌های آن در ماه به ترتیب کمتر از 100 عدد و 100 میلیون تومان باشد. در صورت عبور کسب وکار خرد از از سطح تعیین شده، موظف است ظرف 10 روز نسبت به طی مراحل کامل اعطای اینماد و دریافت اینماد ستاره‌دار اقدام کند.

طی بررسی‌های انجام شده از سوی مرکز توسعه تجارت الکترونیک، کمتر از یک درصد کسب‌و‌کارها از سطح فعالیت مجاز (فروش 100 عدد یا 100 میلیون تومان) عبور کرده‌اند که به اعتقاد این مرکز بسیار کمتر از برآورد اولیه بوده و به خوبی نشان دهنده طراحی بسیار مناسب اینماد بدون ستاره است.

اینماد بدون ستاره

38 دامنه از 5هزار و 289 دامنه‌ای که اینماد بدون ستاره گرفته‌اند، تراکنشی بیش از سقف مجاز داشته‌اند. از این تعداد، 12 دامنه قبل از اتمام مهلت 10 روزه، اینماد ستاره‌دار دریافت کرده‌اند و20 مورد آن‌ها هنوز در تعلیق هستند.

5 دامنه نیز پس از تعلیق، جهت دریافت اینماد ستاره‌دار اقدام کرده‌اند. البته جمع این سه گروه از 38 دامنه اعلام شده یک مورد کمتر است و وضعیت آن یک کسب‌وکاری که تراکنش بیش از سقف مجاز داشته چیست.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی