ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

واتساپ
تکنولوژی

مدیرعامل واتس‌اپ: به دولت‌ها اجازه نمی‌دهیم پیام‌های خصوصی کاربران را بخوانند

مدیرعامل واتس‌اپ می‌گوید درخواست دولت‌ها مبنی بر دسترسی به پیام‌های خصوصی کاربران، درخواستی احمقانه است و این شرکت به امنیت کاربران اهمیت می‌دهد.

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۰:۳۰

«ویل کاتکارت»، مدیرعامل واتس‌اپ می‌گوید درخواست دولت‌ها مبنی بر دسترسی به پیام‌های خصوصی کاربران، درخواستی احمقانه است و این شرکت حتی با دستور دولت، امنیت کاربران خود را زیر سوال نمی‌برد.

این شرکت در عمل نمی‌خواهد به قوانین مربوط به لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا متعهد باشد. به موجب لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا، دولت می‌تواند با رصد شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها، فعالیت‌هایی مجازی مخرب را شناسایی کند. برای مثال با این لایحه، دولت می‌تواند با اسکن پیام‌های خصوصی کاربران، عکس‌های مربوط به آزار جنسی کودکان را شناسایی کند.

انجام چنین کاری یعنی اسکن پیام‌های خصوصی کاربران با خط مشی رمزگذاری سرتاسری (E2EE) بسیاری از پلتفرم‌ها و شبکه‌های اجتماعی از جمله واتس‌اپ در تناقض قرار دارد و حالا مدیرعامل این پیام‌رسان نسبت به این موضوع واکنش نشان داده است. البته گفتنی است که تصویب این لایحه به دلیل شرایط سیاسی بریتانیا به تعویق افتاده است.

واتس‌اپ و حریم خصوصی کاربران

اسکن پیام‌های کاربران برای برآورده کردن نیاز دولت ها مورد تایید واتس‌اپ نیست و این شرکت می‌گوید یکی از احمقانه‌ترین کارها این است که محصولی را در اختیار کاربران قرار دهیم که حریم خصوصی آنها را درنظر نگیرد. مدیرعامل واتس اپ می‌گوید لایحه ایمنی آنلاین بریتانیا راه را برای خواندن مستقیم و غیرمستقیم پیام‌های کاربران باز می‌گذارد و این موضوعی نیست که مورد تایید کاربران باشد و آنها قطعا با چنین رویکردی مخالف خواهند بود.

از سوی دیگر، انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان (NSPCC) نظرات انتقادی دیگری را در این زمینه مطرح می‌کند. «اندی باروز»، مدیر بخش سیاست آنلاین ایمنی کودکان در NSPCC می‌گوید تاکنون صدها عکس از کودک آزاری غیرقانونی در واتس‌اپ شناسایی شده است. همچنین وی اضافه می‌کند که تکنیک‌هایی برای شناسایی این تصاویر وجود دارند که بسیار مؤثر هستند و نیازی نیست امنیت همه کاربران زیر سوال برود.

حال باید دید آیا این لایحه به تصویب می‌رسد و در نهایت واتس‌اپ مجبور به همکاری می‌شود یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • abbasalim
    abbasalim | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    بسی خندیدیم. واتساپ به دولتها که هیچ به هکرها هم اجازه خواندن پیامک ها رو میده

  • iAmirHossein
    iAmirHossein | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    تو که راس میگی

  • meysam ahmadi
    meysam ahmadi | ۱۱ مرداد ۱۴۰۱

    باور کردم :)))

مطالب پیشنهادی