ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کنسول دستی
تکنولوژی

لاجیتک با همکاری تنسنت کنسول بازی دستی می‌سازد

با کنسول دستی لاجیتک می‌توان بازی‌های سرویس ابری ایکس باکس (Xbox Cloud Gaming) و سرویس GeForce Now انویدیا را اجرا کرد.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۲:۳۰

لاجیتک (Logitech) با همکاری تنسنت گیمز (Tencent Games) قصد دارد تا در اواخر سال جاری کنسول دستی اختصاصی خود را به بازار عرضه کند که به‌طور خاص برای اجرا کردن بازی‌ها از روی فضای ابری طراحی شده است. کنسول جدید از سرویس ابری بازی ایکس باکس (Xbox Cloud Gaming) و سرویس GeForce Now انویدیا پشتیبانی می‌کند و مایکروسافت و Nvidia نیز در توسعه آن همکاری دارند.

با این حال هنوز جزئیات بسیار کمی درباره کنسول بازی لاجیتک و تنسنت وجود دارد و هیچ اشاره‌ای به تاریخ عرضه، قیمت یا حتی ظاهر آن نشده است. Logitech تاکنون در زمینه بازی‌های ویدیویی روی ساخت لوازم جانبی رایانه‌های شخصی و کنسول‌ها تمرکز داشته و به‌نظر می‌رسد در این همکاری، کمپانی چینی تنسنت نوعی شریک عملیاتی آن محسوب می‌شود.

کنسول دستی

لاجیتک در بیانیه خود می‌نویسد:

«Tencent Games به‌عنوان یکی از پلتفرم‌های جهانی پیشرو در زمینه توسعه، انتشار و عملیات بازی‌های ویدیویی، از نظر نوآوری پیشتاز است و به همین دلیل ما با آن‌ها همکاری کرده‌ایم. به عنوان افرادی که با بازی‌های ویدیویی بزرگ شده‌ایم، این ایده که بتوان بازی‌های AAA را تقریبا در هرجایی استریم و بازی کرد، فوق‌العاده هیجان‌انگیز است و ما برای معرفی کنسول خود اشتیاق بسیار زیادی داریم.»

کنسول دستی جدید در حال‌حاضر فقط یک وب‌سایت اختصاصی دارد که اخبار و به‌روزرسانی‌های جدید آن را منتشر می‌کند. با این حال، لاجیتک قول داده که در اواخر امسال آن را به بازار عرضه کند، بنابراین می‌توان انتظار داشت که در ماه‌های آینده اطلاعات بیشتری درباره آن منتشر شود.

رقابت در زمینه ساخت کنسول دستی مبتنی بر فضای ابری

کنسول دستی

لاجیتک در حالی برنامه‌های خود برای ساخت کنسول دستی را اعلام کرده که کمپانی ولو (مالک مارکت بازی استیم) ماه‌ها قبل کنسول دستی Steam Deck را به بازار عرضه کرده؛ کنسولی که از سرویس‌هایی مانند استادیا و Xbox Cloud Gaming پشتیبانی می‌کند. با این حال، شاید بسیاری از طرفداران به‌دنبال گزینه مقرون‌به‌صرفه‌تری باشند و کنسول جدید شاید نیاز این دسته از افراد را برآورده کند.

در همین رابطه، اخیرا سونی با همکاری شرکت Backbone از کنترلر جدیدی برای تجربه بازی‌های پلی استیشن روی گوشی‌های آیفون رونمایی کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی