ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پورشه 911 GT3 R رونمایی شد؛ سریعترین جنگنده غیر مجاز ژرمن ها

پورشه علاوه بر ساخت خودروهای جاده ای سریع، ید طولایی نیز در تولید مبارزان مسابقه ای دارد و حالا این خودرو یکی از آنهاست.

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۰:۳۶

نسل جدید پورشه 911 GT3 R رونمایی شد. این خودرو همانطور که قابل حدس است، مخصوص مسابقات اتومبیلرانی بوده و از ابتدای سال آینده وارد پیست خواهد شد. در این نسل پورشه بر فاکتورهایی مثل رانندگی راحت‌تر، هندلینگ بهتر و کاهش هزینه‌های جاری خودرو تمرکز کرده است و طبیعتا رانندگی با آن در جاده های شهری و اتوبان ها غیر مجاز است.

پورشه 911 GT3 R

کمپانی آلمانی می‌گوید به واسطه بهبودهای اعمال شده، رانندگی با این نسل از 911 GT3 R آسان‌تر است. به عبارت دقیق‌تر حالا رانندگانی با گستره‌ای بازتر در سطح مهارت، می‌توانند پشت فرمان این خودرو بنشینند.

یکی از عواملی که باعث شده رانندگی با پورشه 911 GT3 R جدید آسان‌تر شود، بازنگری در سیستم تعلیق است. این کار افزایش دقت فرمان و کاهش فشار روی تایرهای عقب را در پی داشته است. استفاده از کمک‌فنرهای ساخت KW هم در پنج حالت مختلف قابل تنظیم هستند و راننده می‌تواند بسته به شرایط، حالت دلخواه را انتخاب کند.

سیستم تعلیق پورشه 911 GT3 R در جلو از نوع دوبل جناغی و در عقب از نوع مولتی لینک یا همان چند اتصالی است. پورشه تاکید دارد به خاطر افزایش ارتفاع، جریان هوا به شکلی بهتر و بدون تاثیر زیاد در افزایش ضریب درگ، به سمت دیفیوزر عقب منتقل می‌شود.

پورشه 911 GT3 R

باله نصب شده در قسمت عقب 911 GT3 R با نسل پیشین متفاوت است. پایه‌های این باله ساختاری ایرودینامیک داشته و باعث بهبود ایرودینامیک کلی خودرو شده‌اند. این نسل از لحاظ فاصله محوری طویل‌تر شده که آن هم تاثیر مثبتی روی هندلینگ و فرسایش کمتر تایرها گذاشته است. بد نیست بدانید محور عقب 911 GT3 R جدید فاصله کمتری با سپر دارد. این امر سبب شده فاصله محوری از 2,459 میلیمتر مربوط به نسل قبلی به 2,507 میلیمتر افزایش پیدا کند.

پورشه 911 GT3 R

نیروبخش 911 GT3 R یک موتور 4.2 لیتری شش سیلندر تخت است. این موتور تنفس طبیعی توانایی تولید 565 اسب بخار قدرت را دارد و نیروی تولیدی آن از طریق گیربکس 6 سرعته سکوئنشال به سمت چرخ‌ها منتقل می‌شود. جالب اینکه برای کنترل بهتر گیربکس، پدال‌هایی در پشت فرمان تعبیه شده است.

آنطور که پورشه اعلام کرده موتور 911 GT3 R برابر با 5.5 درجه به سمت جلو زاویه دارد. این کار بخاطر فراهم شدن فضای کافی برای نصب دیفیوزر کف بدنه انجام شده است. نصب این دیفیوزر هم به نوبه خود مهندسان پورشه را مجبور کرده در محل نصب برخی قطعات دیگر بازنگری کنند. به گفته پورشه این اقدامات در مجموع باعث شده توزیع وزن 911 GT3 R جدید بهتر از قبل باشد.

پورشه 911 GT3 R

در داخل کابین پورشه تمامی الزامات و قوانین تازه‌ای را که از سوی فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی اعلام شده، رعایت کرده است. نزدیک‌تر شدن صندلی راننده به قسمت میانی اتاق و همچنین بهبود ساختار میله‌های محافظ نتیجه این امر است. به موازات انتقال صندلی به جایگاهی نزدیک‌تر به قسمت میانی اتاق، پدال‌ها و فرمان قابل تنظیم طراحی شده‌اند.

پورشه حتی در طراحی قلاب کمربند 6 اتصالی 911 GT3 R جدید بازنگری کرده است. با توجه به این مساله، زمان تعویض راننده در حین مسابقات تا یک ثانیه کاهش می‌یابد.

پورشه 911 GT3 R

همانگونه که در ابتدا نیز اشاره کردیم، 911 GT3 R از فصل آینده وارد مسابقات GT3 خواهد شد. این فصل برای ژانویه 2023 برنامه‌ریزی شده و از مسابقات Rolex 24 At Daytona آغاز می‌شود. تیم‌های علاقه‌مند به پورشه 911 GT3 R باید 567,210 دلار برای آن کنار بگذارند. این خودرو در آمریکا و کانادا فقط از طریق شاخه موتوراسپرت پورشه قابل خرید است. این را هم اضافه کنیم به دلیل تغییرات در فدراسیون بین‌المللی اتومبیلرانی و ملاحظاتی که پورشه اعمال کرده، 911 GT3 R می‌تواند برای اولین بار در مسابقات 24 ساعته لمان نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی