ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

عرضه شاهین سایپا در بورس کالا
خودرو

عرضه شاهین سایپا در بورس کالا قطعی شد

بورس کالا قرار است برای اولین بار میزبان عرضه خودروهای تولیدی کشور باشد و شاهین سایپا نیز در لیست محصولات قرار گرفته است.

سپهر زنگنه
نوشته شده توسط سپهر زنگنه | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۷:۱۵

هفته چهارم مردادماه با عرضه شاهین سایپا در بورس کالا همراه خواهد بود. با موافقت وزارت صمت، عرضه خودرو در بورس کالا از سر گرفته شده و حالا قرار است اواخر ماه جاری، مرحله دوم حراج آغاز شود.

بدین ترتیب بر اساس ماده ۱۸ قانون توسعه ابزارها و نهادهای مالی، قیمت شاهین نیز حین حراج در بورس کالا، دیگر تحت نظارت شورای رقابت و ستان تنظیم بازار نخواهد بود.

مرحله دوم حراج خودرو در بستر بورس در تاریخ ۲۶ مردادماه آغاز می‌شود. علاوه بر عرضه شاهین سایپا در بورس کالا دو محصول جذاب بهمن موتور به نام دیگنیتی پرایم و فیدلیتی نیز در دسترس علاقه‌مندان قرار می‌گیرد.

بهمن موتور قرار است ۲۵۰ دستگاه دیگنیتی و ۳۵۰ دستگاه فیدلیتی را در بورس کالا به حراج بگذارد. با این حال، سایپا هنوز به طور رسمی مشخص نکرده که چه تعداد شاهین در بورس کالا به فروش گذاشته خواهد شد. اطلاعات تکمیلی در این باره به زودی اعلام می‌شود.

بد نیست بدانید که حراج خودرو در بستر بورس، کمی پس از پایان مرحله اول و تحویل خودروها به خریداران، به دستور وزارت صمت به حالت تعلیق درآمد. اگرچه در ظاهر عملکرد بورس تضاد خاصی با قوانین موجود نداشت، ولی مخالفت وزارت صمت به بهانه مشکلات حقوقی و تعزیراتی باعث شد فرایند عرضه خودرو در بورس کالا درست چند ساعت قبل از شروع مرحله دوم، متوقف شود. ولی پس از انجام مذاکرات یک‌ماهه و توافق نهایی با وزارت صمت، بورس کالا بالاخره در ۲۱ تیرماه توانست جواز ادامه فعالیت در حوزه فروش خودرو را دریافت کند.

کارشناسان معتقدند که عرضه خودرو در بورس کالا به معنای آزاد سازی قیمت خودرو خواهد بود و ممکن است به افزایش قیمت خودروها در بازار منتهی شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی