ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چری اکسید TXL
خودرو

چری اکسید TXL اسپرت ادیشن؛ لوکس‌ترین محصول احتمالی ام وی ام در ایران

چری به عنوان یکی از خودروسازان بزرگ چین با چندین برند مختلف محصولات خود را روانه بازار می نماید که لوکسترین آن، اکسید است.

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۱۸:۴۵

بازار خودرو روسیه پس از خروج شرکت‌های بین‌المللی، اهمیت ویژه‌ای برای شرکت‌های چینی پیدا کرده است. چری نیز که سرآمد خودروسازان چینی در بحث صادرات است، توجه ویژه‌ای به بازار این کشور دارد. این شرکت به تازگی چری اکسید TXL اسپرت ادیشن را برای عرضه به بازار این کشور در نظر گرفته است و جالب است بدانید که چندی پیش زمزمه عرضه محصولات برند اکسید نیز توسط مدیران خودرو به بازار کشورمان مطرح شده بود که در صورت وقوع می تواند زمینه ساز عرضه لوکس ترین کلاس خودروهای چری به بازار ایران باشد.

تاکنون تنها تیپ استاندارد چری اکسید TXL به بازار روسیه عرضه شده بود. این تیپ به موتور 1.6 لیتری TGDi خانواده چری مجهز بود که 186 اسب‌بخار قدرت و 275 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کرد. چری اکسید TXL اسپرت ادیشن با موتور قوی‌تر دو لیتری توربوشارژر به بازار روسیه خواهد آمد. این پیشرانه با کد SQRF4J20C شناخته می‌شود و پیش از این در چری اکسید VX‌ مورد استفاده قرار گرفته بود.

چری اکسید TXL

اکسید TXL اسپرت ادیشن 249 اسب‌بخار قدرت و 375 نیوتن‌متر گشتاور را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این اعداد کمتر از نسخه چینی اکسید TXL اسپرت ادیشن هستند و به نظر می‌رسد بنزین مورد استفاده در روسیه کیفیت کمتری نسبت به بنزین چینی دارد.

با وجود تغییر پیشرانه، چری اکسید TXL اسپرت ادیشن همچنان از گیربکس اتوماتیک هفت سرعته دوکلاچه بهره می‌برد. تریم اسپرت ادیشن از این کراس‌اوور سیستم دو دیفرانسیل دارد و یک کلاچ جداگانه برای محور عقب این خودرو در نظر گرفته شده است. با این حال شاسی تریم اسپرت ادیشن هیچ تفاوتی با شاسی نسخه استاندارد ندارد.

بهبودهای فنی چری اکسید TXL

استفاده از پیشرانه قوی‌تر و سیستم انتقال قدرت چهارچرخ محرک سبب شده است تا شتاب چری اکسید TXL از 9.8 ثانیه در نسخه استاندارد به 9 ثانیه در نسخه اسپرت ادیشن کاهش یابد. حداکثر سرعت این خودرو نیز از 185 کیلومتربرساعت به 200 کیلومتر بر ساعت در نسخه اسپرت ادیشن افزایش یافته است.

چری اکسید TXL اسپرت ادیشن در چند رنگ جدید به همراه کالیپرهای ترمز قرمزرنگ قابل سفارش خواهد بود. همچنین چند آپشن جدید در نسخه اسپرت ادیشن قابل دسترسی خواهند بود. این آپشن‌ها عبارتند از:‌ گرمکن صندلی‌های جلو و عقب، دو کانکتور USB-C و یک DVR معمولی و عایق ارتقا یافته شیشه‌های خودرو.

چری اکسید TXL

تمامی این ویژگی‌ها رایگان در اختیار مشتریان روسی قرار نمی‌گیرد، چرا که برای خرید نسخه اسپرت ادیشن بایستی 400 هزار روبل بیشتر هزینه کرد. چری اکسید TXL‌ اسپرت ادیشن در مجموع قیمتی معادل 4 میلیون و 650 هزار روبل (دو و نیم میلیارد تومان) دارد. مشتریان روسی برای خرید نسخه ساده این خودرو نیز باید 4,249,900 روبل (دو میلیارد و سیصد میلیون تومان) هزینه کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی