ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

دست رباتیک
علمی

این ربات کوچک می‌تواند 1000 برابر وزن خود را بلند کند [تماشا کنید]

این عضله‌های کوچک که توسط محققان موسسه فناوری ایتالیا محققان موسسه فناوری ایتالیا ساخته شده باعث پیشرفت در زمینه ساخت اندام‌های مصنوعی می‌شود.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

دانشمندان نوع جدیدی عضله مصنوعی بسیار کوچک ساخته‌اند که می‌تواند 1000 برابر وزن خود را بلند کند. همچنین با استفاده از این اندام کوچک یک دست رباتیک واقعی ساخته شده که می‌تواند اجسام به اندازه 8 کیلوگرم را از زمین بلند کند.

تیمی از محققان موسسه فناوری ایتالیا دسته جدیدی از عضلات مصنوعی قدرتمند را توسعه داده‌اند که مانند ماهیچه‌های انسان کشیده و منقبض می‌شوند. عضلات مصنوعی ساخته شده توسط دانشمندان که Grace نامیده شده‌اند، تحت تاثیر گاز یا هوای فشرده باز و بسته می‌شوند و می‌توانند تا 1000 برابر وزن خود را بلند کنند. محققان با استفاده از 18 مورد از این محرک‌های جدید، نوعی دست رباتیک 8 گرمی تولید کرده‌اند که می‌تواند 8 کیلوگرم را بلند کند.

ساخت دست رباتیک

طبق توضیحات ارائه شده، از این روش می‌توان در آینده برای توسعه ابزارهای کاربردی سه‌بعدی مانند قطعات مصنوعی بدن استفاده کرد.

علاوه بر این، محرک‌های جدید سطح فوق‌العاده‌ای از انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کنند. در واقع، دست رباتیک می‌تواند انگشتان خود را خم کند و حرکات واقعی دست انسان‌ها را انجام دهد. تابه‌حال رزین‌هایی که در این نوع ساخته شده، نسبتا سفت بوده‌اند و توانایی خم کردن یا حرکت دادن آن‌ها وجود نداشته است.

GRACE از رزین پرینت سه‌بعدی ساخته شده، اما چیزی که طراحی آن را غیرعادی می‌کند، چین‌دار بودن آن است. زمانی که ماهیچه‌ها توسط گاز پر می‌شوند، انرژی به حرکت تبدیل شده و در نتیجه کشش و انقباض در دستگاه‌های کاملا سه بعدی با قدرت و انعطاف‌پذیری بالاتری انجام می‌شود.

در نهایت می‌توان انتظار داشت که با توسعه بیشتر این روش، احتمالا پیشرفت قابل‌توجهی در زمینه طراحی و ساخت اندام‌های مصنوعی صورت بگیرد. در همین رابطه، محققان دانشگاه کالیفرنیا اخیرا موفق به ساخت نوعی ماده جدید برای تولید ماهیچه مصنوعی شده بودند که در مقایسه با ماهیچه‌ انسان قدرتمندتر و انعطاف‌پذیرتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی