ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

چیپ M1
تکنولوژی

محققان برای اولین بار اطلاعات چیپ فوق امنیتی M1 اپل را بازیابی کردند

محققان شرکت DriveSavers موفق شدند تا با اتصال چیپ M1 معیوب روی یک برد سالم جدید، اطلاعات آن را برای اولین بار بازیابی کنند.

جواد تاجی
نوشته شده توسط جواد تاجی | ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ | ۲۲:۳۰

شرکت بازیابی اطلاعات مستقر در کالیفرنیا DriveSavers موفق شد تا برای اولین بار اطلاعاتی را از روی رایانه‌های با چیپ M1 و T2 اپل بازیابی کند. در بیانیه مطبوعاتی این شرکت، توضیح داده شده که محققان تراشه مک‌های آسیب‌دیده را با موفقیت به برد جدیدی منتقل کرده‌اند تا بتوانند به اطلاعات آن دسترسی پیدا کنند.

DriveSavers در بیانیه خود توضیح می‌دهد که «برای اولین بار» در جهان موفق شده‌اند که یک تراشه M1 را از روی یک برد منطقی معیوب به یک برد کاربردی پیوند بزنند و به داده‌های آن دسترسی پیدا کنند.

چیپ M1

قابلیت‌های امنیتی چیپ M1

چیپ M1 با قابلیت‌های امنیتی بسیار زیاد خود از دسترسی کاربران به داده‌ها جلوگیری می‌کند. به عنوان مثال، اپل کنترل SSD آن را در داخل خود چیپ قرار داده تا اگر به هر دلیل تراشه از کار بیفتد، امکان دسترسی به حافظه نیز وجود نداشته باشد.

علاوه بر این، رایانه‌های مک به چیپ امنیتی T2 نیز مجهز شده‌اند که خدمات Touch و Face ID را ارائه می‌کند، SSD را رمزگذاری می‌کند و امکان بوت امن را فراهم می‌کند. با وجود این شرایط، کاملا مشخص است که دسترسی به SSD اپل کار آسانی نیست و DriveSavers موفقیت قابل‌توجهی را کسب کرده است.

چیپ M1

مشکل بعدی پیش‌رو مهندسان، برد منطقی (Logic Board) است که طبق توضیحات DriveSavers اپل در آن تمام تلاش خود را کرده تا قطعات مورد نیاز برای دسترسی به داد‌ه‌های رمزگذاری شده را پیچیده کند.

بنابراین، برای دسترسی به M1 SSS، مهندسان باید چیپ را از برد منطقی معیوب جدا کنند و آن را دوباره به یک برد سالم متصل کنند. همچنین تمام اجزا کوچک دیگر موجود در برد منطقی نیز باید روی مدل جدید قرار بگیرند تا برد و اجزای سیستم با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی